Vidēja vecumposma bērnu radošas darbības pieredzes bagātināšana vizuālajā mākslā pirmsskolā
Author
Kodoliņa, Una
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Vidēja vecumposma bērnu radošas darbības pieredzes bagātināšana vizuālajā mākslā pirmsskolā Darba vadītājs: Doc. Dr. paed. Daiga Kalēja–Gasparoviča Darba autors: Una Kodoliņa Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā vidēja vecumposma bērnu radošā darbības pieredze bagātināma vizuālajā mākslā pirmsskolā Pētījuma jautājums: kā vidēja vecumposma bērnu radošā darbības pieredze bagātināma vizuālajā mākslā pirmsskolā Atslēgas vārdi: radošā pieredze, radošums, radošā darbība, vizuālā māksla, pirmsskola, rotaļa Teorētiskajā daļā tiek analizēta dažādu pedagogu un psihologu literatūra par vizuālo mākslu un tās organizēšanu pirmsskolā. Tiek izzināti dažādi bērnu radošās darbības attīstības sekmējošie faktori pedagoģiskajā darbībā, ka arī tiek apskatīts pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums. Praktiskajā daļā tiek aprakstīta un analizēta bērnu praktiskā darbošanās vizuālas mākslas nodarbībās pēc izvirzītajiem kritērijiem pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Kvalifikācijas darbā tiek analizētas septiņas vizuālās mākslas nodarbības- zīmēšanā, gleznošana un kolāžā, kurās piedalās visi 25 grupas bērni. Nobeigumā tiek apkopoti pētījumā iegūtie rezultāti un veikti secinājumi par darbu kopumā- analizēto literatūru un radošas darbības pieredzes bagātināšanas sekmēšanu. Vidēja vecumposma bērnu radošas darbības pieredze bagātināsies, ja pedagogs: • Rosinās bērnu eksperimentēt, nesteidzinās, ļaus izbaudīt atklājuma prieku; • Respektēs bērnu individuālās spējas un intereses; • Pievērsīs uzmanību bērna jaunrades procesam un darbības rezultātam; • Izvēlēsies bērnu radošās darbības pieredzes īstenošanai atbilstošas mācību metodes; • Piedāvās radošu vidi, daudzveidīgus mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus un daudzveidīgu vizuālās darbības tehnikas. Kvalifikācijas darbs izklāstīts uz 50 lappusēm, tas sastāv no divām daļām- teorētiskās un praktiskās. Darba ievietoti 12 attēli, 4 tabulas, 7 pielikumi, 33 izmantotie literatūras avoti. Title of the qualification paper: Enriching the experience of creative activity of middle-aged children in visual arts in preschool Supervisor: Doc. Dr. paed. Daiga Kalēja–Gasparoviča Author of the work: Una Kodoliņa The aim of the research: to theoretically find out and practically test how the experience of creative activity of middle-aged children can be enriched in visual arts in preschool Research question: the experience of creative activity as a middle-aged child should be enriched in the visual arts in preschool Keywords: creative experience, creativity, creative activity, visual arts, preschool, play Various factors promoting the development of the children’s creative activity are explored, as well as the characteristics of the curriculum of preschool children are considered. In the practical in visual part, the activity of the children in visual arts classes are considered and analyzed according to the set criteria at the beginning and at the end of the research. In the qualification work, seven visual arts classes are analyzed- drawing, painting and colleges, in which all 25 children of the group participate. In the end, the results obtained in the research are summarized and conclusions are made about the work as a whole- the analysis of the collected literature and the promotion of the creative activity. • Encourages the child to experiment, does not rush, will allow to enjoy the joy of discovery; • Respect children's individual abilities and interests; • Pay attention to the child's creative process and performance • To choose appropriate teaching methods for the implementation of children's creative activity experience • Will offer a creative environment, a variety of artistic means of expression and a variety of visual action techniques. The qualification work is presented on 50 pages, it consists of two parts - theoretical and practical. The work contains images, 4 tables, 7 appendices, 33 used literature sources.