Veselīga dzīvesveida veicināšanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā
Author
Pesse, Agrita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs: „Veselīga dzīvesveida veicināšanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā.” Darba autore: Agrita Pesse Zinātniskā darba vadītāja: Dr. psych. Tija Zīriņa Kvalifikācijas darba apjoms: 49 lpp., 15 attēli, 2 tabulas, 6 pielikumi, izmantoti 43 literatūras avoti Teorētiskajā daļa tika analizēti avoti par veselīga dzīvesveida veicināšanas iespējām 5-6 gadīgiem bērniem. Autore piedāvā iepazīties ar digitāliem materiāliem, kurus var pielietot veselīga dzīvesveida izpratnes veidošanai, jo pēc darba autores domām digitālā metode, sniegs bērniem labāku informācijas uztveri. Pētnieciskajā daļā, atlasīti veselīga dzīvesveida vērtēšanas kritēriji un izstrādāti pa līmeņiem. Pamatota pētījuma metožu izvēle, pētījuma norise. Veikts pētījums, vērtējot un salīdzinot bērnu pieredzi, izpratni, zināšanas un paradumus par veselīgu dzīvesveidu pirms digitālo materiālu pielietojuma un pēc. Izdarīti secinājumi un sniegti ieteikumi veselīga dzīvesveida veicināšanai. Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmskolā. Pētījuma priekšmets: bērnu izpratne par veselīgu dzīvesveidu. Pētījuma mērķis: pētīt veselīga dzīvesveida veicināšanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā. Pētījuma jautājums: ar kuriem pedagoģiskajiem paņēmieniem bērnu izpratnes veicināšana par veselīgu dzīvesveidu bija vissekmīgākā? Atslēgas vārdi: veselība, veselīgs dzīvesveids, veselīga dzīvesveida paradumi. Darbu var lietderīgi izmantot: pirmsskolas skolotāji, vecāki Qualification work: „Promotion of healthy lifestyle in senior pre-school age” Author of work: Agrita Pesse Scientific supervisor: Dr. psych. Tija Zīriņa Bachelor Thesis: 49 p., 15 files, 2 tables, 6 attachments, 43 sources of literature In the theoretical part, the sources about the possibilities of promoting a healthy lifestyle were analyzed 5-6 year old children. The author offers to get acquainted with digital materials, which can be used to create an understanding of a healthy lifestyle, because according to the author of the work digital method will give children a better perception of information. In the research part, Healthy lifestyle assessment criteria have been selected and developed by levels. Reasonable choice of research methods, course of research. A study was conducted, evaluating and comparing children's experience, understanding, knowledge and habits of a healthy lifestyle before the use of digital materials and after. Conclusions and recommendations are made promoting a healthy lifestyle. The research question: which pedagogical techniques for children's understanding promotion of a healthy lifestyle was the most successful? The aim of the study to explore the possibilities of promoting a healthy lifestyle of the oldest preschool age. The subject of the study: children's understanding of a healthy lifestyle. Keywords: health, healthy lifestyles, healthy lifestyle habits. The work can usefully be used by the pre - school teachers, parents