Show simple item record

dc.contributor.advisorIeriķe, Anita
dc.contributor.authorBebre, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:38Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:38Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85291
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57425
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs “Matemātisko prasmju sekmēšana āra nodarbībās 5–6 gadu veciem bērniem” izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanas iespējas āra nodarbībās. Darbs aptver divas nodaļas – teorētisko un empīrisko. Teorētiskajā daļā raksturotas matemātiskās prasmes un to saturs kompetenču izglītības kontekstā. Nodaļās izstrādē izmantotas I. Helmanes, Z. Oliņas & D. Namsones, C.Björklund & M. van den Heuvel-Panhuizen un citu autoru atziņas. Ir sniegts 5-6 gadus vecu bērnu raksturojums veselumā, galvenokārt balstoties uz Ž. Piažē, Ļ. Vigotska, N. Podjakova, G. Svence, Ē. Kalvāns un citu pētnieku atziņām, izskatīta P. van Hieles izstrādātā ģeometriskās domāšanas līmeņu teorija. Teorētisko daļu noslēdz metodoloģisks pētījums par āra nodarbību organizēšanu 5–6 gadus veciem bērniem matemātisko prasmju sekmēšanai. Praktiskajā daļā darba autore sniedz pārskatu par empīrisko pētījumu, kurā pētītas 12 bērnu (5-6 gadi) matemātisko prasmju veidošanās, pētot tādas prasmes kā sakarības starp lielumiem (pieņēmums un pārbaude), ģeometriskās figūras un orientēšanās telpā. Atklāts pedagoģiskais process, kas organizēts ārpus telpām, parādot, kā āra nodarbībās ir iespējams integrēt matemātikas mācību jomas saturu. Kopumā divu mēnešu ilgā pētījumā ir sasniegti pozitīvi rezultāti, kas ļauj apstiprināt hipotēzi: 5-6 gadus veciem bērniem veiksmīgi tiks sekmētas matemātiskās prasmes, ja skolotāja āra nodarbībās ikdienā radīs problēmsituācijas, kuru praktiskai risināšanai nepieciešams salīdzināt daudzumu, lielumu, formu, kā arī izmantot ģeometrisko figūru īpašības; organizēs rotaļas, kas vērstas uz orientēšanās telpā prasmju attīstību.
dc.description.abstractThe qualification work “Promotion of Mathematical Skills in Outdoor Activities for 5-6 Year Old Children” has been developed with the aim to theoretically study and empirically substantiate the possibilities of promoting mathematical skills in 5-6 year old children in outdoor activities. The work covers two chapters – theoretical and empirical. The theoretical part describes mathematical skills and their content in the context of competence education. The findings of I. Helmane, Z. Oliņa & D. Namsone, C. Björklund & M. van den Heuvel-Panhuizen and other authors have been used in the development of the chapters. Characteristics of 5-6 year old children are given as a whole, mainly based on J. Piaget, L. Vigotskis, N. Podjakova, G. Svence, Ē. Kalvāns and other researchers, considered the theory of geometric thinking levels developed by P. van Hiele. The theoretical part concludes with a methodological study on the organization of outdoor activities for 5-6 year old children to promote mathematical skills. In the practical part, the author provides an overview of an empirical study that examines the development of mathematical skills in 12 children (5-6 years), studying skills such as relationships between quantities (assumption and testing), geometric shapes, and spatial orientation. Discovered pedagogical process organized outdoors, showing how it is possible to integrate the content of the mathematics field in outdoor lessons. Overall, the two-month study has yielded positive results, which confirms the hypothesis: Mathematical skills will be successfully promoted for 5-6 year old children if the teacher's outdoor activities create daily problem situations that require comparison of quantity, size, shape, as well as geometric shape properties; will organize games aimed at developing skills in space orienteering.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectmatemātikas prasmes
dc.subjectsakarības starp lielumiem
dc.subjectorientēšanās telpā
dc.subjectāra nodarbības
dc.subjectkompetenču pieeja
dc.titleMatemātisko prasmju sekmēšana āra nodarbībās 5-6 gadu veciem bērniem
dc.title.alternativePromotion of Mathematical Skills in Outdoor Activities for 5- 6 Year Old Children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record