4 - 5 gadīgu bērnu fizisko prasmju pilnveidošana pirmsskolas iestādes rotaļu laukumā
Author
Lāce, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore Kristīne Lāce. Darba tēma: 4 - 5 gadīgu bērnu fizisko prasmju pilnveidošana pirmsskolas iestādes rotaļu laukumā. Pirmsskolas vecuma bērniem viens no fiziskās attīstības rādītājiem ir viņu prasme izpildīt daudzveidīgas kustības, galvenokārt pamatkustības — soļošanu, skriešanu, lēcienus, mešanu, tveršanu, rāpošanu, rāpšanos. Apgūstot šīs prasmes, bagātinās bērnu kustību pieredze, kura ir nepieciešama gan rotaļās, gan dažādās dzīves situācijās un sadzīvē viņu darbībā. tēmas aktualitāti saskata faktā, ka arvien vairāk pirmsskolas bērnu brīvo laiku pavada pie datoriem vai spēlējot spēlītes mobilajos telefonos. Ir aizmirsts laiks, kad bērni ārā spēlēja futbolu, taisīja sniegavīrus un cietokšņus, cepa kūkas smilšukastēs. Tagad šis brīvais laiks ir aizpildīts ar jaunajām tehnoloģijām un gadžetiem. Tā vietā, lai nodarbotos ar bērnu – palasītu grāmatu, saliktu puzli, konstruktoru vai uzšūtu Bārbijai jaunu tērpu, vecāki izvēlas televīzijas pārraides, laikrakstus (mūsdienās reti) vai jaunumus planšetēs vai telefonos. Darba mērķis: pētīt 4-5 gadīgu bērnu fiziskās aktivitātes āra vidē. Pētījuma metodes: teorētiskās literatūras analīze, anketēšana, matemātiski statistiskā metode, novērojums. Hipotēze: fiziskās aktivitātes attīsta bērnos pilnvērtīgu personību, pētījumā pilnīgi apstiprinājās. Darba ietvaros tika pētīti 24 latviešu un citu valstu autoru darbi, zinātniskās literatūras avoti. Darba apjoms 49 lpp. Darbā gaitā tika izveidoti 25 attēli. Atslēgas vārdi: āra rotaļu laukums, fiziskās aktivitātes, mācību vide, 4-5 gadīgi pirmsskolas vecuma bērni. The author of Bachelor's thesis is Christine Lace. Subject: Development of physical skills for children aged 4-5 in the pre-school playground. For pre-school children, one of the physical development indicators is their ability to execute multiple movements, mainly basic movements such as walking, running, jumping, throwing, capturing, crawling, climbing. Learning these skills will be enriched by the experience of children's movements, which is needed both in games and in different life situations and in their home life. The subject's spotlight is seen in the fact that more and more preschool children spend their spare time on computers or playing games on mobile phones. It's a forgotten time when kids outside played football, made snowmen and fortresses, bake cakes in sandboxes. Now that spare time has been filled with the new technologies and gags. Instead of dealing with a child – a palated book, a composite puzli, a constructor or sewn up a new outfit for Barbie – parents choose TV shows, newspapers (rarely today) or news in tablets or phones. Objective of work: to study the physical activity of children 4-5 years old in an outdoor environment. Study methods: theoretical literature analysis, anketting, mathematically statistical method, observation. Hypothesis: physical activity develops a full-fledged personality in children, the study confirmed completely. As part of the work, the works of 24 Latvian and other national authors, sources of scientific literature, were studied. Volume of work on page 49 At work, 25 images were created. Key words: 4-5 years old preschool children, learning environment, playgraund, physical activities.