Show simple item record

dc.contributor.advisorSvence, Guna
dc.contributor.authorGeceviča, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:39Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:39Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85297
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57431
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: “Pirmsskolas pedagogu un vecāku pieredze adaptācijas procesa sekmēšanā "X" izglītības iestādes jaunākā vecuma bērnu grupā”. Darba autore: Kristīne Geceviča. Darba vadītāja: Dr.psych. Guna Svence. Darba mērķis: Analizēt teorētiskās nostādnes par adaptācijas procesa būtību agrā bērnībā kā arī praktiski izpētīt “X” pirmsskolas izglītības iestādes pedagogu un vecāku pieredzi adaptācijas procesa sekmēšanā jaunākajā vecuma grupā. Pētījuma saturs: Pirmsskolas gaitu uzsākšana bērna dzīvē ir jauna, līdz šim nezināma pieredze, kas izraisa stresu. Mainās ierastā vide, dienas režīms un bērnam nākas pielāgoties jaunai kārtībai un noteikumiem. Šķiršanās no vecākiem agrā bērnībā ir īpaši smaga, tādēļ vairums bērnu nespēj ātri un viegli adaptēties pirmsskolā. Adaptācijas atvieglošanas un sekmēšanas nolūkos vecākiem un pedagogiem ir gan individuāli, gan kopīgi veicami uzdevumi. Pieaugušo mērķis ir palīdzēt bērnam brīdī, kad viņa dzīvē notiek ievērojamas, līdz šim nepieredzētas pārmaiņas, kuras neizbēgami rada psiholoģisku pārdzīvojumu un stresu organismam. Kvalifikācijas darbs sastāv no 53 lappusēm. Teorētiskajā daļā tiek analizētas bērna attīstības likumsakarības jaunākajā pirmsskolas vecumā, sniegts adaptācijas jēdziena definējums socializācijas procesa kontekstā kā arī analizēta pirmsskolas pedagogu un vecāku loma adaptācijas procesa sekmēšanā. Darba empīriskā daļa sastāv no vecāku un pedagogu apkopoto anketu rezultātu analīzes. Pētījuma izstrādes laikā bija nepieciešams atbildēt uz izvirzīto jautājumu: Kāda ir PII “X” pedagogu un vecāku pieredze adaptācijas procesa sekmēšanā jaunākas vecuma grupas bērniem? Iegūtās atziņas ir apkopotas secinājumu un ieteikumu sadaļā. Bibliogrāfisko vienību skaits: 31 Atslēgas vārdi: adaptācija, adaptācijas process pirmsskolā, pedagogu un vecāku sadarbība, agrās bērnības vecums, jaunākās vecumgrupas bērni.
dc.description.abstractSubject of the qualification work: “Experience of preschool teachers and parents in promoting adaptation process for youngest age group children in the "X" educational establishment”. The author of the work: Kristīne Geceviča. Supervisor of qualification work: Dr.psych. Guna Svence. The aim of the qualification work is to theoretically analyze the essence of adaptation process in the context of early childhood and practically study the experience of teachers and parents of the “X” preschool educational institution in promoting the adaptation process in the youngest age group. Content: preschool in a child's life is a new, unknown experience that causes stress. The usual environment, daily routine changes and child has to adapt to new routines and regulations. Divorce from parents in early childhood is particularly severe, so most children are unable to adapt quickly and easily in preschool. In order to facilitate and promote adaptation, parents and teaachers have individual and joint tasks. Adults goal is to help a child at a time when there are significant, unprecedented changes in his life, which inevitably lead to psychological stress. The qualification work consists of 53 pages. Theoretical part of the work examines regularities of child development in the youngest preschool age, provides a definition of the concept of adaptation in the context of the socialization process, as well as describes the role of preschool teachers and parents in promoting the adaptation process. The empirical part consists of the questionnaires result analysis of the parents and preschool teachers. As a result of the research, was necessary to answer the question: What is the experience of teachers and parents in pormoting adaptation process for youngest age group children in the “X” preschool educational institution. The findings are summarized in the conclusions and recommendations section. Number of bibliographic units: 31 Key words: adaptation, adaptation process in preschool, cooperation between parents and teachers, early age, youngest age group children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectadaptācija
dc.subjectadaptācijas process pirmsskolā
dc.subjectpedagogu un vecāku sadarbība
dc.subjectagrās bērnības vecums
dc.subjectjaunākās vecuma grupas bērni
dc.titlePirmsskolas pedagogu un vecāku pieredze adaptācijas procesa sekmēšanā "X" izglītības iestādes jaunākā vecuma bērnu grupā
dc.title.alternativeExperience of preschool teachers and parents in promoting adaptation process for youngest age group children in the "X" educational establishment
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record