Rotaļas elementu izmantošana uzvedības problēmu mazināšanā 3-4 gadu veciem bērniem
Author
Grase, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Dace Grase Darba zinātniskā vadītāja: Doc., Dz. pead., Mg. Hist. Staņislava Marsone Pētnieciskā darba temats: ‘’Rotaļas elementu izmantošana uzvedības problēmu mazināšana 3 – 4 gadu veciem bērniem.’’ Pētījuma uzdevumi: •Raksturot uzvedības problēmu rašanās cēloņus un izpausmes pirmsskolā •Analizēt bērnu vecumposma attīstības īpatnības pētāmās problēmas kontekstā •Analizēt rotaļas izmantošanas iespējas bērnu komunikācijas prasmju veicināšanā. Pētījuma hipotēze: Uzvedības problēmu mazināšana noritēs veiksmīgi, ja pedagogs ņems vēra, bērna vecumposmu un attīstības likumsakarības, ja izmantos atbilstošas rotaļas to sekmēšanai. Pētījuma metodes: 1.Teorētiskās: pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze 2.Empīriskās : pedagoģiskais novērojums situāciju analīze Aptauja (intervija?) Kvalifikācijas darbam ir divas daļas – teorētiskā daļa, kur tiek analizēts dažādu autoru literatūra. Tiek skaidrota uzvedības problēmas un kā tās veidojās. Tiek teorētiski analizēts 3-4 gadus vecu bērnu attīstība raksturojums. Tiek analizēta rotaļa, kā uzvedības problēmu risinātāja. Empīriskā metode tiek pētīta bērna uzvedība caur rotaļu. Apkopot rezultātus, noskaidrojot rotaļu ietekmi uz bērna uzvedību . Izdarīt secinājumus. Research author: Dace Grase Research manager: Doc., Dz. pead., Mg. Hist. Staņislava Marsone Research topic: Use of entertainment elements to reduce problematic behaviour in 3-4-year-old children Research tasks: •Describe how problematic behaviour occurs and exhibits in primary school. •Analyse research specific problems in context in children at a certain age. •Analyse the use of entertainment opportunities to improve communication amongst children. Research hypothesis: Problematic behaviour will be successfully be reduced if the teacher takes into consideration the child's age and development regularities and appropriate entertainment to influence it. Research methods: 1.Theoretical: Pedagogical and physicological literature analysis 2.Empirical: pedagogical observation, situation analysis and survey (interview). The qualification research is in two parts - theoretical, analysis of literature from various authors. Explanation of problematic behaviour and how it develops. Theoretical analysis