Show simple item record

dc.contributor.advisorIeriķe, Anita
dc.contributor.authorRozenblate-Bērziņa, Rasa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:40Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85300
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57434
dc.description.abstractDarba nosaukums – Rotaļas dabā 5-6 gadīgu bērnu līdzsvara kustību veicināšanai. Darba autore – Rasa Rozenblate – Bērziņa Darba saturs – 58 lpp, 4 pielikumi, 4 tabulas, 6 attēli, analizēti 39 literatūras avoti. Kvalifikācijas darba mērķis - analizēt un pētīt dabas un rotaļu ietekmi uz 5-6 gadīgu bērnu līdzsvara attīstību. Darbā tiek pētīta kustību nozīme pirmsskolas vecuma bērniem, kura attīsta vienu no svarīgākajām pirmsskolas vecuma bērnu fiziskajām īpašībām – līdzsvaru. Vecumā no 5 līdz 6 gadiem bērniem līdzsvara sajūtas attīstība ir sensitīvais periods. Darbs sastāv no divām nodaļām. Darba pirmajā nodaļā pētīta un analizēta 5-6 gadīgu bērnu fiziskā attīstība, sniegts kustību koordinācijas un līdzsvara raksturojums un tā veicināšana, izmantojot apkārtējās dabas priekšrocības. Darba autore sniedz ieskatu, kā rotaļas dabā sekmē bērna kustību aktivitāti kopumā. Otrā nodaļā atspoguļots empīrisks pētījums par dabas nozīmi vecākās pirmsskolas vecuma grupas līdzsvara izjūtas attīstībai, pētījumā analizēta līdzsvara izjūta pētījuma sākumā, pirms rotaļu nodarbībām brīvdabā, un rezultāti pētījuma beigās. Ārzemju pētījumi, pedagoģiskās un sporta literatūras analīze, kā arī pētījuma ietvaros veiktā 5-6 gadīgu bērnu novērošana apliecina, ka rotaļas, pārgājieni un atrašanās dabā veicina 5-6 gadīgu bērnu līdzsvara sajūtas attīstību. Plānojot bērna dienas ritu, pēc iespējas mazāk strukturētas nodarbības iekštelpās, visas mācību jomas ir integrējamas dabā.
dc.description.abstractTitle of the Qualification Paper: “Outdoor plays for 5-6 years old children to improve the sense of balance.” Author of the Paper: Rasa Rozenblate – Bērziņa Volume of the Paper: 58 pages, 4 annexes, 4 tables, 6 charts, 39 literature sources analyzed Aim of the Study: to analyze and study the impact of play and nature on children’s balance sense development at 5-6 years old. The work is studies the role of movements in preschool children, which develops one of the most important physical characteristics of preschool children – balance. For children aged 5 to 6 years the development of the sense of balance is a sensitive period. The work consists of two parts. The first chapter researches and analyzes the physical development of 5-6-year-old children, describes the coordination and balance of movements and their promotion, using the advantages of the surrounding nature. The work’s author provides an insight into how the play, in general promotes the child's movement activity in nature. The second chapter reflected an empirical study on the role of nature in the development of the sense of balance in the older preschool age group. Analyzes the sense of balance at the beginning of the study, before outdoor play, and the results at the end of the study. Foreign research, analysis of pedagogical and sports literature, as well as the observation of 5-6-year-old children conducted within the framework of the research confirm that games, hiking and being in nature promote the development of 5-6-year-old children's sense of balance. All learning areas can be integrated into nature. When planning a child's daily routine structure indoor activities as few as possible.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectlīdzsvara izjūta
dc.subjectdaba
dc.subjectrotaļas dabā
dc.subject5-6 gadīgus vecu bērnu fiziskā attīstība
dc.titleRotaļas dabā 5-6 gadīgu bērnu līdzsvara kustību veicināšanai
dc.title.alternativeOutdoor plays for 5-6 years old children to improve the sense of balanse
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record