Mācību vide kā 3-4 gadu vecu bērnu patstāvības sekmētāja pirmsskolā
Author
Cīrule, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore Evita Cīrule. Darba tēma: Mācību vide kā 3-4 gadu vecu bērnu patstāvības sekmētāja pirmsskolā. Tēmas aktualitāti autore saskata faktā, ka ne tikai pirmsskolas vecuma bērni, bet ari sākumskolas bērni nespēj veikt elementāras patstāvīgas darbības. Kā galvenais uzsvars šajā jautājumā tiek likts uz pirmsskolas izglītības iestāžu skolotājiem. Pētījuma mērķis: teorētiski, apzināti un praktiski pētīt mācību vides kā bērna patstāvības sekmētāju pirmsskolā. Pētījuma jautājums: Kā mācību vide sekmē bērna patstāvību pirmsskolā? Pētījumā izmantotās metodes: Teorētiskā: - zinātniskās literatūras un avotu analīze; Empīriskā: - 3-4 gadus vecu bērnu novērojums, pētāmās problēmas aspektā, - darbības pedagoģiskajā procesā, - analizēt iegūtos rezultātus un veikt secinājumus. Pētījuma periods: 2021. gada augusts – oktobris. Pētījumā tika sniegta apstiprinoša atbilde uz jautājumu: Vai mācību vide sekmē bērnu patstāvību? Kvalifikācijas darba apjoms 52 lpp. Darbā tika izmantotas 2 tabulas un 16 attēli. Informācijas un literatūras analīzei tika izmantoti 37 avoti. The author of the Qualification Thesis is Evita Cirule. The subject of Qualification Thesis: Training environment as a pre-school child of 3-4 years old self-sufficiency. The actuality of thesis author sees in the fact that not only children of pre-school age, but also primary school children, are unable to carry out basic own-initiative activities. Primary emphasis is palced on teachers in pre-school education. The aim of thesis is to study teaching environment in theory, consciousness and practical terms as a driver of childhood authonomy in preschool. Question of research is pproved – Is the training environment conducive to the independence of the child? Methods used in thesis: theoretical (analysis of scientific literature and sources), empirical (observation, activities of the pedagogical process, analyse the results obtained and draw conclusions). Research period: August – October, 2021. The volume of thesis – 52 pages. 2 tables and 16 figures were used at work. 37 sources were used for analysis of information and literature.