Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorCelma, Velta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:40Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85306
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57439
dc.description.abstractAutore: Velta Celma Pētījuma mērķis ir 4-5 gadus vecu bērnu valodas bagātināšanas iespējas dzejas iepazīšanas procesā. Skolotājs mērķtiecīgi izmanto dzeju, lai sasniegtu jēgpilnu rezultātu bērnu runas attīstībā, skaņu izrunā, vārdu krājuma paplašināšanā, teksta poētiskā uztverē. Ievērojot bērnu intereses, radošu pieeju un pirmsskolas mācību programmas prasības, dzeja sekmīgi tika integrēta rotaļnodarbībās. Aprakstīti paņēmieni un metodes, lai bagātinātu bērnu valodu, iekļaujot dzeju mācību procesā. Teorētiskajā pētījumu metodē tika apkopotas pedagogu un psihologu atziņas. Analizējot zinātnisko literatūru un veicot praktiskus pētījumus, rezultātā apstiprinājās izvirzītā hipotēze par dzejas nozīmi bērnu vārdu krājuma paplašināšanā. Empīriskā pētījumā, pedagoģiskos novērojumos tika pierādīts, ka veiksmīgi tiek sekmēta bērnu runas attīstība izmantojot dzeju rotaļnodarbībās. Veiktajā pirmsskolas pedagogu aptaujā pārliecinoši atklājās dzejas daudzpusīgs pielietojums mācību procesā bērnudārzā, tās nozīme vārdu krājuma apguvē 4-5 gadus veciem bērniem. Tika izstrādāti metodiskie ieteikumi pirmsskolas pedagogiem un priekšlikumi vecākiem. Ar matemātisko metodi veikta iegūto rezultātu analīze un apkopojums tabulās un diagrammās. Atslēgas vārdi - dzeja, vārdu krājuma paplašināšana, pirmsskolas vidējais vecumposms. Kvalifikācijas darbs: 87 lappuses, 20 attēli, 7 tabulas, 60 literatūras un citu avotu skaits, 10 pielikumi. Pētījumu bāze- X pirmsskolas iestāde, 12 bērni, 18 pirmsskolas pedagogi.
dc.description.abstractAuthor: Velta Celma The aim of the research is the possibilities of enriching the language of 4–5-year-old children in the process of getting to know poetry. The teacher purposefully uses poetry to achieve a meaningful result in the development of children's speech, sound pronunciation, expansion of vocabulary, poetic perception of the text. Considering the interests of children, creative approach and the requirements of the pre-school curriculum, poetry was successfully integrated into play lessons. Techniques and methods for enriching children's language, including poetry, are described. The theoretical research method summarized the findings of teachers and psychologists. Analysing the scientific literature and conducting practical research, the hypothesis about the role of poetry in expanding children's vocabulary was confirmed. In an empirical study, pedagogical observations have shown that the development of children's speech through poetry is successfully promoted. The survey of pre-school teachers convincingly revealed the versatile application of poetry in the teaching process in kindergarten, its role in the acquisition of vocabulary for 4-5-year-old children. Methodological recommendations for pre-school teachers and proposals for parents were developed. The analysis of the obtained results in tables and diagrams was performed by the mathematical method. Keywords - poetry, vocabulary expansion, pre-school middle age. Qualification work: 87 pages, 20 figures, 7 tables, 60 references and 10 appendices. Research base - X pre-school institution, 12 children, 18 pre-school teachers.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectdzeja
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectinteraktīvā lasīšana
dc.title4-5 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšana dzejas iepazīšanas procesā
dc.title.alternative“Expansion of the vocabulary of 4–5-year-old children in the process of getting to know poetry
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record