Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorBriļa, Marta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:41Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:41Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85308
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57441
dc.description.abstractDarba autors: Marta Briļa Darba veids: Kvalifikācijas darbs Studiju programma: Pirmsskolas izglītības skolotājs Darba vadītāja: Prof., Dr. psych. Tija Zīriņa Darba temats: Veselīga dzīvesveida paradumu veidošana brīvdabas pedagoģijā 3-5 gadu vecumā Darba mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt un izzināt veselīga dzīvesveida paradumu veidošanās procesus brīvdabas pedagoģijā bērniem 3-5 gadu vecumā. Teorētiskajā daļā darba autore iepazīstas ar literatūras avotiem, dažādu jomu speciālistu viedokli par to, kas ir veselīgs uzturs, kas ir brīvdabas pedagoģija un kā šo mācību metodi var izmantot , lai jau pirmsskolas vecum bērnu vidū tiktu likti pamati veselīga dzīvesveida paradumu veidošanās procesam. Analizējot dažādu autoru viedokļus un pieejamo literatūru darba autore secina, ka brīvdabas pedagoģija ir piemērota metode, lai liktu pamatus bērnu izpratnei par veselīga dzīves veida paradumiem, jo tieši vidē, kurā tiek realizēta šī metode – ārtelpas, sniedz iespēju bērniem nepastarpināti sajust saikni ar dabu, tajā notiekošajiem procesiem un to ietekmi uz cilvēka pašsajūtu un veselību. Empīriskajā daļā Izmantojot dažādas empīriskās pētījuma metodes – audzēkņu vecāku aptauja, audzēkņu novērošana nodarbību laikā un pedagoģiskās situācijas veidošana, pētīja un analizēja, kā caur brīvdabas pedagoģijas prizmu iespējams ietekmēt un attīstīt veselīga dzīvesveida paradumu veidošanos bērniem 3-5 gadu vecumā. Pētījuma daļā tika izveidots katra audzēkņa īss raksturojums. Savukārt pedagoģiskās situācijas veidošana jeb darba autores izplānota, uz brīvdabas pedagoģijas principiem balstīta un sadarbībā ar deju skolotāju novadītā nodarbība, tika organizēta oktobrī. Darba autore apkopojot pētījuma rezultātus, secina, ka tieši nodarbību vieta – izglītības iestādes pagalms, mežs , dārzs vai jebkura cita vieta dabā, var būt noteicošs faktors, kas pozitīvi ietekmē bērna interesi patstāvīgi pētīt, gūt jaunas zināšanas un pieredzi. Pētījuma laikā tika secināts, ka tieši atrodoties dabā bērns nepastarpināti spēj sevi identificēt kā daļu no dabas, sajust tūlītēju vai ilgtermiņa veselīga dzīvesveida paradumu ietekmi uz pašsajūtu, attīstību un dzīves kvalitāti. Atslēgas vārdi: veselīga dzīvesveida paradumi, daba, brīvdabas pedagoģija, nodarbības ārpus telpām, vide. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Darbā ir 5 attēli, 2 tabulas un darba apjoms ir 48 lapaspuses.
dc.description.abstractAuthor: Marta Briļa Work Type: Qualification work Study Program: first level professional higher education program “Preschool teacher” Supervisor: Prof., Dr. psych. Tija Zīriņa Topic of the thesis: Formation of healthy lifestyle habits in outdoor pedagogy for children aged 3-5 years Objective of the thesis: Theoretical and practical research and exploration of processes of formation of healthy lifestyle habits in outdoor pedagogy for children aged 3-5 years Theoretical part: The Author explores sources of literature, opinions of experts in various fields regarding what is to be considered a healthy diet, what is outdoor pedagogy and how this study method can be applied to lay the foundation for formation of healthy lifestyle habits already among children of pre-school age. By analyzing the opinions of various authors and available sources of literature the Author concludes that outdoor pedagogy is a suitable method to lay the foundation for children’s understanding of healthy lifestyle habits, as it is the environment, in which this method is applied – the outdoors – which grants children the opportunity to feel an immediate connection with the nature, processes taking place in it and their impact on a person's well-being and health. Empirical part: By applying various empirical research methods – a survey among students' parents, observation of students during activities and the formation of a pedagogical situation, the Author researched and analyzed how the application of outdoor pedagogy can influence and develop healthy lifestyle habits in children aged 3-5 years. In the research part a short profile of each student was created. The pedagogical situation – an activity planned by the Author based on the principles of outdoor pedagogy and implemented in cooperation with a dance teacher – was organized in September. Summarizing the results of the research, the Author concludes that the place of activities – the yard of an educational institution, forest, garden or any other place in nature, can be a determining factor that positively influences child's interest in independent exploration, gaining new knowledge and experience. During the research the Author concluded that it is the immediate closeness to nature that allows the child to directly identify himself as part of it, to experience an immediate or longterm impact of healthy lifestyle habits on well-being, development and quality of life. Key words: healthy lifestyle habits, nature, outdoor pedagogy, outdoor activities, environment. Thesis consists of two parts – theoretical and empirical. There are 5 pictures and 2 tables in the thesis, and the total number of pages in the thesis is 48
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectveselīga dzīvesveida paradumi
dc.subjectdaba
dc.subjectbrīvdabas pedagoģija
dc.subjectnodarbības ārpus telpām
dc.subjectvide
dc.titleVeselīga dzīvesveida paradumu veidošana brīvdabas pedagoģijā 3-5 gadu vecumā
dc.title.alternativeFormation of healthy lifestyle habits in outdoor pedagogy for children aged 3-5 years
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record