Show simple item record

dc.contributor.advisorLāce, Inguna
dc.contributor.authorKaminska, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:41Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:41Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85310
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57443
dc.description.abstract“3. klašu skolēnu tekstpratības attīstību veicinoša skolotāju sadarbība” darba autore Dace Kaminska, darba vadītāja Latvijas Universitātes Dr.paed., docente Inguna Lāce. Darbā analizēts – jēdziena “tekstpratība” definējums, skolēnu vecumposmu raksturojums pētāmās problēmas kontekstā, skolotāju sadarbības nosacījumi pētāmās problēmas kontekstā. Pētnieciskajā daļā veikts pētījums, kura laikā tiek izstrādātas un respondentiem nosūtītas anketas (rakstiskās). Pētījuma norise tika ierobežota saistībā ar valstī noteiktajiem epidemiloģiskajiem ierobežojumiem, ko noteica 2021. gada 1. aprīļa grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumi Nr. 360 “Epidemiloģiskās drošības pasākumi Covid – 19 infekcijas izplatības ierobežošanai” 34.5 un 34. 6. punktos, kas stājās spēkā no 2121. gada 7. aprīļa. Darba mērķis ir iztrādāt teorētiski pamatotu un empīriski pārbaudītu 3. klases skolēnu tekstpratības attīstību nodrošinošu sākumskolas skolotāju sadarbības modeli. Darba uzdevumi: Izstrādāt teorētiski pamatotus 3. klases skolēna tekstpratības prasmes apliecinošus kritērijus un rādītājus. Noskaidrot teorētiski pamatotus 3. klases skolēna tekstpratības attīstību ietekmējošos faktorus. Izstrādāt teorijā pamatotus hipotētiskos pieņēmumus skolēnu tekstpratības veicinošai skolotāju sadarbības organizācijai. Empīriski pētīt skolotāju sadarbības pieredzi un tās mijsakarības ar skolēnu tekstpratības attīstību. Darbā izmantotās pētnieciskās metodes: teorētiskā – teorētiskās literatūras analīze; empīriskā - kvalitatīvās pētniecības metodes: intervijas (rakstiskās), kvantitatīvā pētniecības metode: anketēšana. Pētījumā secināts, ka skolotāju savstarpējā sadarbība tieši neietekmē skolēnu tekstpratības attīstību, tekstpratības attīstību ietekmē gan klātienes mācību stundās, gan attālinātajā mācību procesā piedāvātie saziņas materiāli. Savukārt skolotāju savstarpējā sadarbība ir nepieciešama, lai skolotāji savstarpēji apmainītos ar savām darba metodēm, viens otru pilnveidotu un atbalstītu. Atslēgas vārdi: Tekstpratība, lasītprasme, rakstītprasme, attīstību veicinoša, skolotāju savstarpējā sadarbība, sekmēšana. Darbs satur: 118. lpp., 12 tabulas, 20 attēlus, 10 pielikumus, izmantoti 65 literatūras avoti.
dc.description.abstract3rd grade pupils’ literacy development coefficient teacher cooperation – the author of the paper is Dace Kaminska, the supervisor is Dr.paed., docent of University of Latvia Inguna Lāce. The paper analyses the definition of the term “literacy”, the characterization of students' ages in the context of the research problem, the conditions of teacher cooperation in the context of the research problem. The study has been carried out in the research part, during which questionnaires (written) are developed and sent to the respondents. The course of the study is limited only in regards with the epidemiological restrictions established in the country, which were determined by the amendments of 1 April, 2021 of the Cabinet of Ministers Regulations No. 360 “Epidemiological precautions to control the spread of Covid - 19 infection” 34.5 and 34.6, which was repealed with effect from 7 April, 2121. The aim of the work is to develop a theoretically grounded and empirically tested model of cooperation between primary school teachers that ensures the development of 3rd grade students' literacy. Tasks of the study: Develop theoretically grounded criteria and indicators confirming the literacy skills of a 3rd grade student. Find out the theoretically substantiated factors influencing the development of 3rd grade students' literacy. Develop theoretically based hypothetical assumptions for the organization of teacher cooperation promoting students' literacy. Empirically study the experience of teachers' cooperation and its interrelationships with the development of students' literacy. Research methods used in the work: theoretical - analysis of theoretical literature; empirical - qualitative research methods: interviews (written), quantitative research method: questionnaire. The study concludes that the mutual cooperation of teachers does not directly affect the development of students' literacy, the development of literacy is influenced both by face-to-face and distance learning materials. In turn, cooperation between teachers is necessary for teachers to exchange their working methods, improve and support each other. Keywords: literacy, reading ability, writing ability, coefficient teacher cooperation, promotion. The study consists of: 118 pages, 12 tables, 20 figures, 10 appendices, 65 literary references.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjecttekstpratība
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectrakstītprasme
dc.subjectattīstību veicinoša
dc.subjectskolotāju savstarpējā sadarbība
dc.title3. klašu skolēnu tekstpratības attīstību veicinoša skolotāju sadarbība
dc.title.alternative3rd grade pupils’ literacy development coefficient teacher cooperation
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record