Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorGetliņa, Evita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:43Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:43Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85329
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57459
dc.description.abstractEvitas Getliņas kvalifikācijas darbā „ Rotaļnodarbības 4 – 5 gadus vecu bērnu smalkās motorikas sekmēšanai pirmskolā ” veikta teorētiskās literatūras avotu analīze par bērnu smalkās motorikas sekmēšanu, tās raksturojumu, kā arī veikts empīriskais pētījums. Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā rotaļnodarbībā pirmsskolā sekmējama 4-5 gadus vecu bērnu smalkā motorika. Darba teorētiskā daļā tika analizēts 4 – 5 gadīgu bērnu smalkās motorikas attīstības raksturojums, vispārīgais pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarību atspoguļojums pamatojoties uz pedagoģisko un psiholoģisko literatūru. Aprakstīta arī rotaļnodarbību satura ietekme uz bērnu smalko motoriku un analizēts pedagoģiskais process. Kvalifikācijas darba teorētiskā daļa balstās uz A. Golubevas, G. Svences, R. Kaņepājas, D. Dzinderes, I. Stangaines un citu autoru atziņām par smalkās motorikas nozīmīgumu. Pētījuma praktiskajā nodaļā veikta pirmsskolas pedagogu anketēšana un rezultātu apkopošana, pievēršot lielāku uzmanību smalkās motorikas daudzveidīgo paņēmienu sekmēšanu. Prakstiskajā daļā tika secināts, ja pedagogi ikdienas darbā izvēlās dažādas smalkās motorikas attīstīšanas metodes, piedāvā interesantu un daudzveidīgu mācību procesu, kas rada bērniem vēlmi iesaistīties rotaļās un darbībās, tad ir iespējams pozitīvi sekmēt bērna smalkās motorikas attīstību. Kvalifikācijas darbs sastāv no 36 lappusēm: ievada, 2 nodaļām, secinājumiem, metodiskajiem ieteikumiem, 1 tabulas, 9 attēliem, 1 pielikuma un izmantotās literatūras saraksta ar 24 avotiem. Atslēgas vārdi: smalkā motorika, pirmsskola, rotaļnodarbība, 4 – 5 gadus vecs bērns.
dc.description.abstractThe qualification work of Evita Getliņa „Playing classes for promoting the fine motor of 4-5 year olds in preschool ” carried out an analysis of the sources of theoretical literature on the promotion of the fine motor of children, its characteristics, as well as an empirical study. Purpose of the research: investigate theoretically and practically to test how fine motor skills of 4-5 year old children should be promoted in pre-school play. A theoretical part of the work analysed the characterisation of the fine-motor development of 4-5-year children, the general representation of pre-school child development relationships based on pedagogical and psychological literature. The impact of the play lessions on the fine motor skills of children is also described and the pedagogical process is analysed. The theoretical part of the qualification work is based on the findings of A. Golubevas, G. Svences, R. Kaņepājas, D. Dzinteres, I. Stangaines and other authors on the importance of fine motor skills. The practical section of the study carried out testing and compiling the results of preschool teachers, with a greater focus on promoting the variety of techniques of fine motor skills. It was concluded in the pristine part that if pedagogues choose different techniques for the development of fine motor technology in their day-to-day work, they offer an interesting and diverse learning process that makes children willing to be involved in games and activities, it is possible to contribute positively to the development of a child's fine motor skills. The qualification work consists of 36 pages: introductory, 2 chapters, conclusions, methodological recommendations, 1 tables, 9 images, 1 attachment and a list of authorities used with 24 sources. Keywords: fine motor skills, preschool, play activities, 4 – 5 year old child.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectSmalkā motorika
dc.subjectPirmsskola
dc.subjectRotaļnodarbība
dc.subject4-5 gadus vecs bērns
dc.titleRotaļnodarbības 4-5 gadus vecu bērnu smalkās motorikas sekmēšanai pirmsskolā
dc.title.alternativePlaying classes for promoting the fine motor of 4-5 year olds in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record