Show simple item record

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ieva
dc.contributor.authorLapiņa, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:43Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:43Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85334
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57464
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore ir Laura Lapiņa. Darba tēma - 3 līdz 6 gadīgu cittautu bilingvu bērnu lasītprasmes latviešu valodā attīstības veicināšana pirmsskolā. Darba mērķis - izpētīt 3 līdz 6 gadīgu bilingvu cittautu bērnu lasītprasmes apguves priekšnosacījumus un izstrādāt priekšlikumus bilingviem bērniem latviešu valodas lasītprasmes attīstīšanai mācību procesā pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek analizēta lasītprasmes attīstības būtība, kādi priekšnosacījumi nepieciešami, lai bilingvāliem bērniem sekmētu lasītprasmes attīstību. Teorētiskās literatūras analīze veikta par 3-6 gadus vecu bērnu lasītprasmes attīstību un valodas attīstību bilingviem bērniem kā priekšnosacījumu lasītprasmes attīstībai. Empīriskajā daļā tika veikta izpēte par mācību vidi pirmsskolā, kas sekmē lasītprasmes attīstību bilingvāliem bērniem. Atspoguļojās bērnu lasītprasme un iesaiste latviešu valodas apguvē mācību vidē pēc izstrādātajiem kritērijiem un veikta analīze. Darba struktūra – anotācija latviešu valodā, anotācija angļu valodā, ievads, divas daļas, secinājumi, izmantotā literatūra, pielikumi, priekšlikumi. Darba apjoms 38 lpp., 6 tabulas, 7 attēli, 15 pielikumi. Darbā tika izmantoti 23 literatūras avoti. Atslēgvārdi – lasītprasmes attīstība, bilingvs bērns, 3-6 gadus veci bērni, mācību vide pirmsskolā.
dc.description.abstractAuthor of the qualification paper is Laura Lapiņa. The theme of the paper is – “Promoting the development of Latvian language reading skills of non-Latvian bilinguals at age 3 to 6 in preschool”. The aim of the qualification paper - to study the preconditions for the acquisition of literacy of 3 to 6 year old non-Latvian children and to develop proposals for the development of Latvian language literacy in the pre-school learning process The qualification paper consists of two parts – theoretical chapter and epirical chapter. The essence of literacy development has been analyzed in theoretical chapter and what prerequisites are needed for bilingual children to develop reading skills. The analysis of the theoretical literature was performed on the development of reading skills of 3-6 year old children and the development of language for bilingual children as a precondition for the development of reading skills. In the empirical part, research was conducted on the learning environment in preschool, which promotes the development of reading skills for bilingual children. Children's reading skills and involvement in learning Latvian in the learning environment were reflected according to the developed criteria and analysis was performed. Structure of the paper – annotation in Latvian, annotation in English, introduction, two parts, conclusions, used literature, appendices, proposals. Thesis consists of 38 pages, 6 tables, 7 figures, 15 appendices. 23 literature sources were used in the work. Keywords – reading skills development, bilingual child, 3-6 year old children, preschool learning environment.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectlasītprasmes attīstība
dc.subjectbilingvs bērns
dc.subject3-6 gadus veci bērni
dc.subjectmācību vide pirmsskolā
dc.title3 līdz 6 gadīgu cittautu bilingvu bērnu lasītprasmes latviešu valodā attīstības veicināšana pirmsskolā
dc.title.alternativePromoting the development of Latvian language reading skills of non-Latvian bilinguals at age 3 to 6 in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record