Show simple item record

dc.contributor.advisorKriščune, Jolanta
dc.contributor.authorIļkeviča-Šiļina, Irina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:43Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:43Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85335
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57465
dc.description.abstract“Matemātisko priekšstatu veidošana, pasaku iepazīšanas procesā pirmsskolas vecākajā grupā.” ir Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes nepilna laika 1.līmeņa profesionālā studiju programma “Pirmsskolas izglītības skolotājs” studentes Irinas Iļkevičas – Šiļinas kvalifikācijas darbs. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Ir pielikumi un ieteikumi. Pētījuma mērķis ir izpētīt pasaku izmantošanu matemātisko jēdzienu apguvē vecākajā pirmsskolas vecuma grupā. Teorētiskā daļa balstās uz pedagogu, psihologu teorētiskajām atziņām un metodiskās literatūras analīzi par matemātisko jēdzienu apguvi pirmsskolā. Teorētiskajā daļā ir aplūkota pedagoģiskā procesa būtība un īpatnības, matemātisko priekšstatu vedošanas nozīme pirmsskolas vecuma bērnu attīstībā. Pētījuma mērķa sasniegšanai tika izmantotas empīriskas datu vākšanas metodes: tiešā un netiešā novērošana, pārrunas un vecāku anketēšana. Pētījums tika veikts Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādes vecākajā grupā ( 5 – 6 gadi). Pētījumā tika iesaistīti 36 respondenti. Datu apstrāde veikta ar reģistrēšanu un skalu veidošanas palīdzību. Empīriskajā pētījumā analizēta pasaku izmantošana matemātisko jēdzienu apguvē pirmsskolas izglītības iestādē vecākajā grupā, veikta pētījuma organizēšana un metožu analīze, kā arī pētāmās grupas bērnu un vides raksturojums. Veikta kopējā datu analīze par bērnu matemātisko jēdzienu apguvi pirmsskolā. Iegūtie pētījuma rezultāti ļauj secināt, ka matemātisko jēdzienu apguve ir daudz sekmīgāka, ja tiek ievērotas vecumposma īpatnības, piemērota un labi zināma vide.
dc.description.abstract” Formation of mathematical notionsthrough storytelling for older preschool group” is Latvian University’s Faculty of Pedagogy, Psychology and Art part time 1. level professional study program ”Preschool teacher” student Irina Iļkeviča-Šiļina qualification work. The head of the qualification work is doc., Ped.D. Jolanta Kriscune. The qualification work consists of two parts – theoretical and practical. Work has appendix and recommendations. The aim of this research is to explore the use of fairy tales in the learning of mathematical concepts by oldest preschool age group. The theoretical part is based on the theoretical knowledge of educators, psychologists and analysis of methodological literature on the learning of mathematical concepts in preschool. The theoretical part deals with the nature and specificity of the pedagogical process, the importance of mathematical notions introduction in the development of the preschool children. Empirical data collection methods were used to achieve the goal of this paper: direct and indirect monitoring, negotiations and parents questionnaire survey. The study was carried out in the oldest group (5-6 years) of the Riga X preschool education institution. The study involved 36 respondents. Data processing has been performed using tracking and scaling. The empirical study analyzed the use of fairy tales for the acquisition of mathematical concepts in the oldest group of preschool educational institution, conducted a study and analysis of methods, as well as the characteristics of the environment of the study group and children. A joint analysis of the data on learning the mathematical concepts by children in preschool has been carried out. The results of the study lead to the conclusion that the acquisition of mathematical concepts is more successful when the characteristics of the age are taken in to account and if there is appropriate and well-known environment.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectMatemātisko
dc.subjectpriekšstatu
dc.subjectveidošana
dc.subjectpasakas
dc.subjectpirmsskola
dc.titleMatemātisko priekšstatu veidošana, pasaku iepazīšanas procesā pirmsskolas vecākajā grupā
dc.title.alternativeFormation of mathematical notions through storytelling for older preschool group
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record