Show simple item record

dc.contributor.advisorIeriķe, Anita
dc.contributor.authorDinbire, Diāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:44Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85342
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57471
dc.description.abstractDarba tēma: 5 – 6 GADĪGU BĒRNU PĒTNIECISKO PRASMJU SEKMĒŠANA DABASZINĀTŅU MĀCĪBU JOMAS NODARBĪBĀS. Darba teorētiskajā daļā autore izmantoja psiholoģiskās, pedagoģiskās un metodiskās literatūras analīzi par pētāmo tēmu. Otrā daļā tika analizēta ir darba autores pedagoģiskā darbība ar bērniem. Atslēgas vārdi – pētnieciskās prasmes, izziņas interese, pirmsskolas vecuma bērns, daba. Pētījuma objekts: dabaszinību nodarbības pedogoģiskajā procesā pirmsskolā. Pētījuma priekšmets: pētnieciskās prasmes 5 – 6 gadus veciem bērniem. Darba mērķis: teorētiski un praktiski izzināt pētnieciskās darbības prasmes sekmēšanas iespējas dabaszinātņu mācību jomas nodarbībās. Darba uzdevumi: 1. Analizēt pedagogu un psihologu atziņas par 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstības īpatnībām. 2. Apkopot autoru atziņas par pētnieciskajām prasmēm un to sekmēšanu pirmsskolas vecumposmā. 3. Raksturot dabaszinību nodarbības organizēšanas iespējas, to nozīmi pētnieciskās darbības prasmes sekmēšanā. 4. Noskaidrot mācību vides un pedagoga lomu pētnieciskās darbības prasmes veidošanās procesā. 5. Izzināt bērnu pētnieciskās darbības prasmes praktiskā darbā. 6. Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus. Pētījumā izmantotās metodes:  Teorētiskā: pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze.  Empīriskās: bērnu patstāvīgās darbības vērojums.
dc.description.abstractTopic of the thesis: FACILITATION OF RESEARCH SKILLS OF FIVE- AND SIX-YEAR-OLD CHILDREN IN CLASSES OF EDUCATION FIELD OF NATURAL SCIENCES. In the theoretical part of the thesis, the Analysing and comparing the works and research of the authors, it was found that they focused on the importance of research skills in the development of a child. Keywords – research skills, cognitive interest, pre-schooler, nature. The research object: natural science lessons in the pedagogical process in preschool. Research subject: research skills of 5 - 6 year old children. Aim of the thesis: to explore theoretically and practically the possibilities of facilitating research skills in the field of natural sciences. Tasks of the thesis: 1. To analyse the findings of teachers and psychologists on the peculiarities of development of 5- 6 year old children. 2. To summarise the findings of authors on research skills and their promotion in preschool period of age. 3. To describe possibilities of organizing a natural science lesson, their role in promoting research skills. 4. To find out the role of the learning environment and a teacher in the process of developing research skills. 5. To find out children's research skills in practical work. 6. To summarise and analyse the obtained results. The methods used in the research: Theoretical: analysis of pedagogical and psychological literature. Empirical: observation of children’s independent activity.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērns
dc.subjectdaba
dc.subjectdabaszinības
dc.subjectizziņas interese
dc.subjectpētnieciskās prasmes
dc.title5-6 gadīgu bērnu pētniecisko prasmju sekmēšana dabaszinātņu mācību jomas nodarbībās
dc.title.alternativeFacilitation of research skills of five- and six-year-old children in classes of education field of natural sciences
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record