4-5 gadu bērnu valodas veicināšana daudzvalodīgā ģimenē
Author
Štolcere, Emīlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā kursa darbā tika pētītas 4 – 5 gadu bērnu no daudzvalodīgām ģimenēm valodas attīstības iespējas. Darbā paredzēts ar pirmsskolas pedagoģiskā procesa palīdzību sekmēt valodas attīstību bērniem no daudzvalodīgām ģimenēm. Darbs ir balstīts uz pirmsskolas izglītības iestādes “ X“ bērnu piedalīšanos organizētajās pedagoģiskā procesa darbībās. Bērnu valodas attīstība tika novērtēta, pamatojoties uz valodas attīstības līmeni uzsākot un vērojot izaugsmi pēc laika. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām - bērnu vecumposma analīze pedagogu un psihologu atziņās un daudzvalodības teorētiskās literatūras izpēte un empīriskās darba daļas. Darbs sastāv no anotācija, ievada, secinājumi, literatūras avotu saraksta un pielikumiem. Darba gaitā autore nonāca pie secinājuma, ka pētnieciskai daļai izvirzītā hipotēze apstiprinājās, proti, pedagoģiskā procesa darbības pirmsskolas izglītības iestādē tieši veicina valodas attīstību daudzvalodīgu ģimeņu bērniem 4-5 gadu vecumā. Pētījumā tika pamanīts, ka pedagoģijas un psiholoģijas literatūras analīze palīdzēja izzināt un izprast bērnus labāk un jau, veicot empīrisko daļu, autore izmantoja teorētiskajā daļā gūtās atziņas praktisko nodarbību ar bērniem valodas attīstības veicināšanai veidošanā. Atslēgvārdi: vidējais pirmsskolas vecums, daudzvalodība, valodas attīstība. During this course we studied the language development posibilities of 4-5 year old children from multilingual families. The aim of the study was to achieve language development for children from multilingual families trough the pre-school pedagogical process. The task was based on pre-school facility X children participiation in organized activities of the pedagogical process. Children language developement was observed on a basis of language assesment at start- up and observing growt over time. The qualification work consists of two chapters - the analysis of the age of children in the knowledge of pedagogists and psychologists and the research of the theoretical literature on multilingualism in the empirical part of the work. Components such as annotation, introduction, conclusions, list of references and appendices have been developed for the work. In the coure of the study, the author came to conclusion that the hypothesis of work was confirmed, i e, the activities of the pedagogical process in the pre- school educational institution directly promote language development of children age 4-5 years old in mulitilingual families. During the researche it was notices that the analysis of pedagogical and psychological literature helped to get to know and understand children better and already in the empirical part, the author used the knowledge gained in the theoretical part for the promotion of the language development of practical lessons with children formation. Key words: average pre-school age, multilingualism, language development.