Show simple item record

dc.contributor.advisorBriška, Ilze
dc.contributor.authorIeviņš, Ēriks
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:45Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:45Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85346
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57475
dc.description.abstractĒrika Ieviņa bakalaura darbs “Vērtēšana kā skolēna iekšējās motivācijas stimuls sākumskolā” ir izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studiju programmā “Skolotājs” apakšprogrammā “Sākumskolas skolotājas ar tiesībām mācīt vienu priekšmetu pamatskolā”. Darba vadītāja asociētā profesore Dr.paed Ilze Briška. Pētījuma mērķis – noskaidrot, kā vērtēšana ietekmē skolēna iekšējo motivāciju sākumskolā. Teorētiskajā daļa - pētīti un analizētas dažādu psihologu un pedagogu atziņas par motivāciju un iekšējās motivācijas veidošanos sākumskolas skolēniem, kā arī dažādi vērtēšanas principi un metodiskie paņēmieni sākumskolas mācību procesā. Empīriskajā daļa - aprakstīta un raksturota pētījuma organizācija un metodoloģija, balstoties uz pētījuma teorētisko daļu. Pētījums tika veikts divās daļās. Pirmajā daļā tika noskaidrota vispārējā skolēnu motivācijas veidošanās ar anketas palīdzību. Iegūtie dati ir apkopoti un atspoguļoti diagrammās. Otrajā daļā tiek atspoguļots pētāmas grupas raksturojums, un tika izstrādātas speciālas situācijas, kurā sākumskolas skolēni izvēlas uzdevumu, kuru pats vēlas veikt. Iegūtie rezultāti apkopoti un analizēti – tie atspoguļoti diagrammās. Apskatot un salīdzinot iegūtos datus, var secināt, ka izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies – vērtēšana var būt kā stimuls iekšējās motivācijas veidošanās procesā, ja skolēnam ir skaidri vērtēšanas nosacījumi un tās mērķis, uzdevumi ir piemēroti skolēna zināšanām un prasmēm, kā arī tiek nodrošināt labvēlīgā mācību vide. Darba struktūra – ievads, trīs nodaļas ar vairākām apakšnodaļām, 6 attēli, 5 tabulas, 5 pielikumi, 17 izmantotās literatūras avoti. Bakalaura darba apjoms –54 lapas.
dc.description.abstractEriks Ievins bachelor’s thesis “Assessment as the stimulus of the intrinsic motivation of the pupils of Primary School “has been done in University of Latvia, Pedagogy, Psychology and Arts faculty, programme of studies “Teacher” sub-programme “Primary School Teacher with The Right to Teach One Subject in Primary School. Supervisor associated professor Dr. paed. Ilze Briska. Aim of thesis – to find out how the assessment affects the intrinsic motivation of the primary school pupils. Theoretical part – has been studied and analysed psychologists and teachers quotes about motivation and the formation of the intrinsic motivation of the pupils of Primary School and the principles of assessment and methods of assessment in process of study of pupils of Primary School. Empirical part – has been described organisation and methods of the research based on theoretical part. Research has been done in two parts. In the first part, formation of motivation of pupils has been clarified with the help of questionnaire. The results have been shown in the charts. In the second part, has been shown the characteristics of the research group, and has been made specific situations where pupils choose task to do. Obtained results has been compiled and analysed – the results have been shown in the charts. In the process of research, the hypothesis was confirmed – assessment can be as the stimulus in the process of formation of the intrinsic motivation if the aim and terms of assessment is clear for pupils, tasks are suitable for pupil’s knowledge and skills and the environment of study process is favourable. Structure of research – introduction, three chapters with multiple sub-chapters, 6 pictures, 5 charts, 5 appendixes, 17 used literatures sources. It consists of 54 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectintrinsic motivation
dc.subjectassesment
dc.subjectprimary school
dc.subjectpupils
dc.titleVērtēšana kā skolēna iekšējās motivācijas stimuls sākumskolā
dc.title.alternativeAssessment as the stimulus of the intrinsic motivation of the pupils of the Primary School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record