Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorLoseva, Jeļena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:45Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:45Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85348
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57477
dc.description.abstractDarba autore: Jeļena Loseva Kvalifikācijas darba tēma: “Teatrālo rotaļu elementu izmantošanas iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju veicināšanā”. Tēmas aktualitāte mūsdienās ir saistīta ar to, ka spēja komunicēt, sarunāties, risināt konfliktsituācijas ir viens no galvenajiem veiksmes nosacījumiem. Kvalifikācijas darba mērķis: noteikt teatralizētās darbības elementu ietekmi uz vecāku pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju attīstību. Autora uzdevums darba gaitā ir identificēt un radīt pedagoģiskos apstākļus un labvēlīgu vidi bērna saskarsmes un mijiedarbības ar citiem cilvēkiem nepieciešamības attīstībai, veidot vidi un attīstīt turpmāko interesi par teatralizētām aktivitātēm. Izmantojot teātra spēļu elementus, pozitīvi ietekmēt bērnu saskarsmes iemaņas un prasmju attīstību. Dotais darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Kvalifikācijas darba pirmajā teorētiskajā daļā tika izskatīti un analizēti tādu zinātnieku kā V. Reņģes, M. Ļisinas, L. Vigotska, A. Zaporožecas, A. Ļeontjevas, D. Elkoņina psiholoģiskās un pedagoģiskās teorijas, kuri aprakstīja un raksturoja saskarsmes nozīmi, kā arī teatrāli rotaļu nozīmi kā līdzekli saskarsmes prasmju attīstīšanai un saziņai starp bērnu un pieaugušo un arī starp bērnu un citiem vienaudžiem. Kvalifikācijas darba otrajā, empīriskajā daļā tika veikts pētījums, kurā tika pētīts saskarsmes prasmju veidošanās līmenis vecākā pirmsskolas vecuma bērnu grupā. Pētījuma gaitā tika īstenota programma, kuras mērķis bija attīstīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu grupas saskarsmes prasmes. Izpētot un analizējot saskarsmes prasmju esošo līmeni un pēc tam izmantojot teatrālās rotaļas, spēles-vingrinājumus, pārrunas, attīstījām minēto līmeni. Tika veikta atkārtota diagnosticēšana un novērojumi, lai secinātu kā mainās attiecības un saskarsme bērnu rotaļu procesā. Darba beigās tiek prezentēti pētījuma rezultāti, kas apvienoti tabulās. Apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka labvēlīgai personības attīstībai bērnam jāattīsta saskarsmes prasmes un vēlme mijiedarboties ar pieaugušajiem un vienaudžiem. Pētījuma gaitā iegūtie rezultāti liecina, ka mērķtiecīga teatralizēto rotaļu izmantošana veiksmīgi palīdz bērniem pedagoģiskajā darbībā attīstīt saskarsmes prasmes, kā arī cieņpilnu attieksmi pret sevi, pozitīvu attieksmi attieksmi pret vienaudžiem un pret apkārtējo pasauli kopumā. Atslēgas vārdi: CIEŅA, MIJIEDARBĪBA, KOMUNIKĀCIJAS PRASMES, VECĀKAIS PIRMSSKOLAS VECUMS, PERSONĪBAS ATTĪSTĪBA. Kvalifikācijas darba apjoms: 62 lpp, 5 attēli, 19 tabulas, 5 pielikumi, 34 informācijas avoti.
dc.description.abstractAuthor of the paper: Jelena Loseva Subject of qualification paper: " Possibilities of using theatrical play elements to promote communication skills of older preschool children”. The topicality of the theme nowadays is related to the fact that the ability to communicate, talk, resolve conflict situations is one of the main preconditions for success. Aim of qualification paper: To identify and create pedagogical conditions and a favourable environment for the development of the child's need for communication and interaction with other people, to create an environment and to develop further interest in theatrical activities. Using the elements of theatre games, positively influence the development of children's communication skills and abilities. The given paper consists of two chapters: the theoretical part and the empirical part. The first theoretical part of the qualification paper examined and analysed the psychological and pedagogical theories of such scientists as V. Reņģe, M. Ļisina, L. Vigotska, A. Zaporožeca, A. Leontjeva, D. Elkoņina, who described and characterized the meaning of communication, as well as the significance of theatrical games as a means of developing communication skills and interaction between the child and the adult, and between the child and other peers. In the second, empirical part of the qualification paper, a study was conducted in which the level of development of communication skills in the older group of preschool children was studied. In the course of the research, a program was implemented with the aim of developing the communication skills of a group of older preschool children. By researching and analysing the current level of communicative skills and then using theatrical games, games-exercises, discussions, we developed this level. Repeated diagnosis and observations were performed to determine how relationships and communication are changing in the children's play process. At the end of the work, the results of the research are presented, which are summarized in tables. The hypothesis that to ensure favourable personality development child should develop communication skills and the desire to interact with adults and peers was confirmed. The results obtained during the research show that the purposeful use of theatrical games successfully help children to develop communication skills in pedagogical activities, as well as a respectful attitude towards themselves, a positive attitude the world around them. Keywords: COMMUNICATION, RESPECT, INTERACTION, COMMUNICATION SKILLS, OLD PRESCHOOL AGE, PERSONALITY DEVELOPMENT. Scope of the qualification paper: 62 pages, 5 images, 19 tables, 5 annexes, 34 sources of information.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectCIEŅA
dc.subjectMIJIEDARBĪBA
dc.subjectKOMUNIKĀCIJAS PRASMES
dc.subjectPERSONĪBAS ATTĪSTĪBA
dc.subjectVECĀKAIS PIRMSSKOLAS VECUMS
dc.titleTeatrālo rotaļu elementu izmantošanas iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju veicināšanā
dc.title.alternativePossibilities of using theatrical play elements to promote communication skills of older preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record