Show simple item record

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ieva
dc.contributor.authorVale, Vendija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:46Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85355
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57483
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs: Ģimenes un pirmsskolas sadarbības iespējas 2-3 gadīgu bērnu sociālās adaptēšanās sekmēšanā pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autors: Vendija Vale Darba mērķis: Izpētīt pirmsskolas izglītības iestādes un 2-3 gadīgu bērnu ģimeņu sadarbības iespējas, bērna adaptācijas procesa sekmēšanai. Darba pirmajā daļā, analizējot zinātnisko un metodisko literatūru, tiek izpētīti 2-3 gadīgu bērnu sociālās adaptēšanās pirmsskolā ietekmējošie faktori. Tiek pētīti sociālās adaptēšanās ietekmējošie iekšējie faktori – bērna fiziskā un garīgā pieredze un ārējie faktori – vecāku ieguldītais darbs bērnu sagatavojot un atbalstot pirmajās pirmsskolas apmeklējuma nedēļās, izglītības iestādes loma adaptācijas procesa veicināšanā. Darba otrajā daļā tiek veikts praktiskais pētījums, lai atbildētu uz šī kvalifikācijas darba pētījuma jautājumu: “Kādi ir ģimenes un pirmsskolas sadarbības veidi bērnu sociālās adaptēšanās veicināšanai?” Praktiskajā pētījumā tiek veikts gan kvalitatīvais pētījums, gan kvantitatīvais pētījums. Pielietojot pirmsskolas mājas lapās atrodamās informācijas kontentanalīzi, tika izdalīti labākie pirmsskolas un ģimeņu sadarbības veidi bērnu sociālās adaptācijas sekmēšanai. Tika veikta arī Dobeles pirmsskolas 2-3 gadīgu bērnu vecāku anketēšana par bērnu sociālās adaptācijas sekmēšanu, sadarbojoties ar pirmsskolu. Teorētiski un praktiski izpētot ģimenes un pirmsskolas sadarbības iespējas 2 - 3 gadīgu bērnu sociālās adaptēšanās sekmēšanā pirmsskolas izglītības iestādē, kvalifikācijas darbā tika izdarīti 21 secinājumi, no kuriem vairums ir saistīti ar pirmsskolas un ģimeņu sadarbības veidiem. Kvalifikācijas darbā iegūto kvalitatīvo un kvantitatīvo datu apkopojums ļāva izstrādāt 4 ieteikumus 2-3 gadīgu bērnu sociālās adaptācijas sekmēšanai pirmsskolā. Darba apjoms: Darbā ir 47 lappuses, 5 attēli, 6 tabulas, 47 literatūras avoti, 1 pielikums. Atslēgvārdi: sociālā adaptācija, pirmsskola, 2-3 gadīgi bērni.
dc.description.abstractQualification work: Opportunities for family and pre-school cooperation in promoting the social adaptation of 2-3 year old children in a pre-school educational institution. The author:Vendija Vale Aim of the work: To study the possibilities of cooperation between pre-school educational institutions and families of 2-3 year old children in order to facilitate the child's adaptation process. In the first part of the work, analyzing the scientific and methodological literature, the factors influencing the social adaptation of 2-3 year old children in preschool are studied. The internal factors influencing social adaptation - the child's physical and mental experience and external factors - the parents' work in preparing and supporting the child in the first weeks of preschool attendance, the role of the educational institution in promoting the adaptation process are studied. In the second part of the work, a practical research is performed to answer the question of this qualification work research: "What are the ways of family and pre-school cooperation to promote children's social adaptation?" In the practical research, both qualitative research and quantitative research are performed. Using the content analysis of the information found on the pre-school websites, the best ways of co-operation between pre-school and families to promote children's social adaptation were identified. A survey of parents of 2-3-year-old children in Dobele pre-school was also conducted on the promotion of children's social adaptation in cooperation with pre-school. Theoretically and practically researching the possibilities of family and pre-school cooperation in promoting the social adaptation of 2-3 year old children in a pre-school educational institution, 21 conclusions were made in the qualification work, most of which are related to the types of pre-school and family cooperation. The collection of qualitative and quantitative data obtained in the qualification work allowed to develop 4 recommendations for promoting the social adaptation of 2-3 year old children in preschool. Thesis consists of: 47 pages, 5 figures, 6 tables, 47 references, 1 appendix. Keywords:social adaptation, preschool, 2-3 years old children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsociālā adaptācija
dc.subjectpirmsskola
dc.subject2-3 gadīgi bērni
dc.subjectģimene
dc.titleĢimenes un pirmsskolas sadarbības iespējas 2-3 gadīgu bērnu sociālās adaptēšanās sekmēšanā pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeOpportunities for family and pre-school cooperation in promoting the social adaptation of 2-3 year old children in a pre-school educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record