Show simple item record

dc.contributor.advisorKalve, Aija
dc.contributor.authorĀrgale, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:46Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85358
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57486
dc.description.abstractBakalaura darba “Pedagoģiskās iespējas 4. klašu skolēnu lasītprasmes sekmēšanai latviešu valodas stundās” mērķis ir teorētiski pamatot un praktiski pētīt 4. klases skolēnu lasītprasmes dinamiku, izmantojot programmas “Vienaudžu mācīšanās lasītprasmes attīstībai” metodoloģiju. Darba teorētiskajā daļā ir analizētas dažādu autoru atziņas par lasītprasmi, raksturotas standarta izvirzītās prasības lasītprasmes kontekstā, raksturota sākumskolas vecuma bērnu attīstība lasītprasmes kontekstā, analizētas pedagoģiskās iespējas lasītprasmes sekmēšanai latviešu valodas stundās. Darba empīriskajā daļā tika veikta skolotāju intervija, novērošana, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, lai sekmētu 4. klases skolēnu lasītprasmi, izmantojot programmas VIMALA metodiku. Pētījumā iegūtie rezultāti par skolēnu lasītprasmes rādītājiem pirms un pēc programmas VIMALA izmēģinājumdarbības ļauj secināt, ka programma VIMALA palīdz uzlabot skolēnu lasītprasmes rādītājus, kā arī veicina interesi par lasīšanu, uzlabo skolēnu savstarpējās attiecības. Bakalaura darbā ir 75 lpp., 6 attēli, 5 tabulas, 60 literatūras avots un 13 pielikumi. Atslēgas vārdi: lasītprasme, vienaudžu mācīšanās, lasīšanas temps, pareizība, teksta izpratne.
dc.description.abstractThe aim of the bachelor's work “Pedagogical opportunities of the 4th grade students for promoting reading skills in the Latvian language lessons” is to theoretically substantiate and practically research dynamics of reading literacy of the 4th grade students, using the metodology of the programme “Peer learning for the development of reading literacy”. The theoretical part of the bachelor’s work has been analyzed the various authors findings on reading literacy, describes the standard requirements in the context of reading literacy, describes the development of primary school age children in the context of reading literacy, analyzes the pedagogical possibilities for promoting reading literacy in Latvian language lessons. In the empirical part of the work, teachers were interviewed, pedagogical observation and pedagogical experiment was carried out to promote the reading literacy of the 4th grade students, using the methodology of the programme “Peer learning of the development of reading literacy”. The results of the research on student literacy before and after the programme “Peer learning of the development of reading literacy” pedagogical observation suggest that programme helps to improve students' reading performance, as well as stimulate interest in reading and improve student relationships. The bachelor'swork consists of 75 pages, it contains 6 pictures, 5 tables, 60 bibliographic units and 13 appendices. Key words: reading literacy, peer learning, reading rate, correctness, text awareness.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectvienaudžu mācīšanās
dc.subjectlasīšanas temps
dc.subjectpareizība
dc.subjectteksta izpratne
dc.titlePedagoģiskās iespējas 4. klašu skolēnu lasītprasmes sekmēšanai latviešu valodas stundās
dc.title.alternativePedagogical opportunities of the 4th grade students for promoting reading skills in the Latvian language lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record