Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorLūciņa, Sandra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:46Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85360
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57488
dc.description.abstractKvalifikācijas darba mērķis bija izzināt bērnu adaptācijas veicināšanas iespējas āra nodarbībās agrās bērnības vecumposmā. Pētījuma bāzi veidoja pirmsskolas izglītības iestādes “X” desmit agrīnā vecumposma bērni (1,5 līdz 2,5 gadi). Lielākā daļa grupas bērnu augusta beigās vai septembra sākumā bija uzsākuši apmeklēt izglītības iestādi un pētījuma laikā norisinājās bērnu adaptācijas process pirmsskolā. Izmantojot novērošanas metodi darba autore novēroja bērnu darbības un viņu emocionālo noskaņojumu ikdienas aktivitātēs. Novērošana tika veikta bērniem ierastā un nepiespiestā vidē, atlasot adaptācijas novērtēšanas kritērijus un brīvdabas pedagoģijai raksturīgas aktivitātes. Pēc pētījuma veikšanas darba autore secināja, ka darba sākumā izvirzītā hipotēze - bērnu adaptācija agrās bērnības vecumposmā pirmsskolā norit veiksmīgāk, ja gan pedagoga organizētās, gan bērnu brīvās rotaļdarbības norisinās brīvā dabā – apstiprinājās daļēji, jo, lai bērns jebkurā vietā varētu justies labi, pirmkārt ir jābūt apmierinātām bērna fiziskajām un emocionālajām vajadzībām. Otrs nozīmīgs faktors ir vecāku sadarbība un uzticība pedagogiem. Ja šie faktori tiek nodrošināti, tad var uzskatīt, ka bērni brīvā dabā jūtās mierīgāki, atvērtāki un dzīvespriecīgāki, jo īpaši tad, ja tā ir arī pedagoga pārliecība un ar savu piemēru un attieksmi pieaugušais to nodod bērniem. Darba autors: Sandra Lūciņa Darba tēma: Bērnu adaptācijas veicināšana āra nodarbībās agrās bērnības vecumposmā Darba veids: kvalifikācijas darbs Studiju programma: pirmsskolas izglītības skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: prof. Dr.psych. Tija Zīriņa Darba apjoms: 54 lpp., 38 avoti. Atslēgas vārdi: bērnu adaptācija, brīvdabas pedagoģija, agrīnās bērnības vecumposms Pētījuma mērķis: pētīt un izzināt bērnu adaptācijas veicināšanas iespējas āra nodarbībās agrās bērnības vecumposmā Darba saturs: darba saturu veido 4 galvenās nodaļas: 1. Brīvdabas pedagoģijas raksturojums 2. Adaptācijas jēdziena skaidrojums un teorētiskās bāzes raksturojums 3. Agrīnās bērnības attīstības likumsakarību analīze 4. Pētījums par bērnu labsajūtu agrīnajā vecumposmā izmantojot brīvdabas pedagoģijas iespējas PII “X” Pētījuma metodes: literatūras analīze, pirmsskolas izglītības iestādes bērnu novērošana un vērtēšana pēc kritērijiem - vērojot, rotaļnodarbības, datu apkopošana, secinājumi, priekšlikumi.
dc.description.abstractThe Research purpose of the Research paper was to find out the possibilities of promoting the adaptation of children in outdoor activities in the early childhood. The study was based on ten early-age children (1.5 - 2.5 years) in pre-school X. Most of the children in the group had started attending school at the end of August or the beginning of September, and the pre-school adaptation process took place during the study. Using the observation method, the author observed the children's activities and their emotional mood in daily activities. The observation was carried out in a children's usual and relaxed environment, selecting the criteria for assessing adaptation and activities typical of outdoor pedagogy. After conducting the research, the author concluded that the hypothesis put forward at the beginning of the work - children 's adaptation in early childhood in preschool is more successful if both teacher - organized and children' s free play takes place in the open air - partially confirmed. the child's physical and emotional needs must be met. Another important factor is parental cooperation and trust in teachers. If these factors are ensured, then children can be considered to feel calmer, more open and happier in the open air, especially if it is also the teacher's conviction and the adult passes it on to children with his or her example and attitude. Author: Sandra Lūciņa Topic: Promoting children’s adaptation with outdoor activities in early childhood Research paper: qualification thesis Study program: pre-primary education teacher Supervisor: prof., Dr.psych. Tija Zīriņa Research amount: 54 pages, 38 bibliographic sources Key words: children's adaptation, outdoor pedagogy, early childhood Research purpose: explore and find out the possibilities of promoting the adaptation of children in outdoor activities in the early childhood The content: thesis consists of 4 parts: 1. Characteristics of outdoor pedagogy 2. Explanation of the concept of adaptation and description of the theoretical basis 3. Analysis of regularity of early childhood development 4. A study of the well-being of children in early childhood using the possibilities of outdoor pedagogy in pre-primary school “X” Research methods: analysis of literature, assessment of pre-school children according to criteria - observation, play-activities, data collection, conclusions, recommendations for educators
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectbērnu adaptācija
dc.subjectbrīvdabas pedagoģija
dc.subjectagrīnās bērnības vecumposms
dc.subjectagrās bērnības vecumposms
dc.titleBērnu adaptācijas veicināšana āra nodarbībās agrās bērnības vecumposmā
dc.title.alternativePromoting children’s adaptation with outdoor activities in early childhood
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record