Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorMaizīte-Juhnēviča, Agnese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:46Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85362
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57490
dc.description.abstractAgnese Maizīte-Juhnēviča. Kvalifikācijas darbs: 5-6 gadus vecu bērnu lasītprasmes sekmēšana rotaļās un spēlēs. Pētījuma aktualitāte: laba lasītprasme ļauj bērnam iegūt jaunas zināšanas, attīsta iztēli un spēju analizēt, tā attīsta valodas prasmes, ļaujot bagātināt vārdu krājumu un veido valodas izjūtu. Mācīšanās potenciāla dēļ lasīšanas ietekme uz bērna attīstību ir plaša, jo attīstītāka lasītprasme, jo vieglāka mācību satura apguve un bērns mācību procesā jūtas pārliecinātāks par savām spējām un prasmēm. Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā ar spēlēm un rotaļām pirmsskolā sekmējama 5-6 gadus vecu bērnu lasītprasme. Darbs sastāv no 2 daļām. Teorētiskajā daļā analizēts lasītprasmes jēdziens, tās veidošanās, kā arī lasītprasmes teorijas, metodes un to raksturojums. 5-6 gadu vecu bērnu attīstības raksturojums un pedagoģiskais process saistībā ar tematu, kā arī spēļu un rotaļu daudzveidība un loma lasītprasmes sekmēšanā. Empīriskajā daļā aprakstīta izmantotā metodoloģija, pētījumā iesaistīto bērnu lasītprasmes raksturojums pētījuma sākumā, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība izmantojot rotaļas un spēles lasītprasmes sekmēšanai, kā arī pētījumā iegūto datu analīze. Pētījuma metodes: Teorētiskā metode – zinātniskās literatūras analīze, metodiskās literatūras un normatīvo dokumentu izpēte un analīze. Empīriskās metodes: pedagoģiskā novērošana, metodisko materiālu atlase, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, matemātiski statistiskās metodes datu apstrādei. Sasniegtie rezultāti: ir izstrādāti secinājumi un priekšlikumi veiksmīgākai spēļu un rotaļu iekļaušanai 5-6 gadu vecu bērnu lasītprasmes sekmēšanai pirmsskolā. Atslēgas vārdi: lasīšana, lasītprasme, spēle, rotaļa, pirmsskola, 5-6 gadus veci bērni. Kvalifikācijas darbs sastāv no anotācijām latviešu un angļu valodā, satura rādītāja, ievada, teorētiskās analīzes, empīriskās pētījuma daļas, secinājumu un priekšlikumu daļas, kā arī no izmantotās literatūras un avotu saraksta. Kvalifikācijas darba apjoms ir 58 lappuses. Darbs satur 4 tabulas, 6 attēlus, 81 izmantotās literatūras un informācijas avotus, 1 pielikumu.
dc.description.abstractAgnese Maizīte-Juhnēviča. Qualification work: 5-6 years old children promotion of reading skills in plays and games. Topicality of the research: reading allows the child to acquire new knowledge, develops imagination and the ability to analyze, it develops language skills, allowing enriching the vocabulary and develops a sense of language. Due to the learning potential, the impact of reading on the child's development is wide; the more developed the reading skills, the easier it is to acquire the study content and the child feels more confident in his / her abilities and skills during the learning process. The work consists of 2 parts. The theoretical part analyzes the concept of reading, its formation, as well as reading theories, methods and their characteristics. 5–6-year-old children development characterization and the pedagogical process related to the topic, as well as the variety and role of games and plays in the promotion of reading skills. The empirical part describes the methodology used, the characteristics of the reading skills of the children involved in the research at the beginning of the research, the operation of the pedagogical experiment using games and games to promote reading skills, as well as the analysis of the research data. Objective of the research: to find out theoretically and practically how the play and games in preschool promotes the reading skills of 5–6-year-old children. Research methods: Theoretical method - analysis of scientific literature, research and analysis of methodological literature and normative documents. Empirical methods: pedagogical observation, selection of methodological materials, pedagogical experimentation, mathematical statistical method. Achieved results: Conclusions and proposals have been developed for more successful inclusion of games and plays to promote the reading skills of 5-6-year-old children in preschool. Keywords: reading, literacy, games, plays, preschool, 5-6 years old children. The volume of the qualification work is 58 pages. The qualification work consists of annotations in Latvian and English, table of contents, introduction, theoretical analysis, empirical part of the research, part of conclusions and proposals. The work contains 4 tables, 9 pictures, 81 used literature and information sources and 1 annex.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectlasīšana
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectspēle
dc.subjectrotaļa
dc.subjectpirmsskola
dc.title5-6 gadus vecu bērnu lasītprasmes sekmēšana rotaļās un spēlēs
dc.title.alternative5-6 years old children promotion of reading skills in plays and games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record