Show simple item record

dc.contributor.advisorLīduma, Anna
dc.contributor.authorVicinska, Inguna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:47Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:47Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85371
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57495
dc.description.abstractMaģistra darba temats ir Skolēnu radošuma sekmēšana muzikālā darbībā sākumskolas 1. klasē. Darba autors Inguna Vicinska. Pētījuma atslēgvārdi ir: 1. klases skolēns, radošums, muzikālās darbības. Pētījuma mērķis ir izpētīt 1. klases skolēnu radošuma sekmēšanos muzikālā darbībā sākumskolā. Pētījuma aktualitāte ir Valsts izglītības centra pilnveidotā mācību satura īstenotais projekts “Kompetenču pieeja mācību saturā Skola2030”, kurš nosaka jaunradi/radošumu, kā vienu no caurviju prasmēm. Skolēns meklē un saskata daudzveidīgas iespējas uzlabot dzīves kvalitāti sev un citiem. Muzikālā darbība ir viens no darbības veidiem, kas sekmē radošumu. Maģistra darbs sastāv no 2 daļām un pielikumiem. Teorijas daļā tiek analizēta radošuma būtība, skaidrojums un radošuma veidošanās raksturojums 1. klases skolēniem. Teorijā uzskaitīti un analizēti muzikālās darbības veidi un, kā muzikālā darbība ietekmē radošuma veidošanos. Pamatojoties uz teorijā iegūtām atziņām, ir izstrādāti kritēriji, rādītāji, līmeņi, lai noteiktu radošuma sekmēšanos 1. klases skolēniem empīriskā pētījuma daļā. Empīriskajā pētījumā ir analizēti 1. klases skolēnu 67 muzikālās darbības novērojumi, kas tika fiksēti protokolā pēc vienotiem kritērijiem, līmeņiem, rādītājiem. Iegūtie dati apstrādāti SPSS 22 programmā. Pētījumā piedalās 67 1. klases skolēnu vecāki, kuri iesaistīti aptaujā par viņa 1. klases skolēna radošuma sekmēšanos. Anketa veidota pēc Likerta skalas, ar 8 apgalvojumiem un 5 atbilžu variantiem. Ar to tika noskaidrots vecāku viedoklis par 1. klases skolēna radošumu. Veikta pētījuma sākumposma un beigu posma datu analīze. Teorijā balstītā, empīriskajā pētījumā pārbaudītā hipotēze apstiprinājās. 1. klases skolēniem radošums veidojas sekmīgāk, ja skolotājs mērķtiecīgi nodrošina saturu sistemātiskām muzikālām darbībām. Skolēni patstāvīgi un spontāni iesaistās muzikālā darbībā un skolēni reflektē par saviem radošiem sasniegumiem.
dc.description.abstractThe theme of the master’s work is “Enhancing creativity of first grade pupils through musical actions.” The work’s author Inguna Vicinska. The key words in this study are first grade pupil; creativity; musical actions. The goal of this study is to analyze the creativity of first-grade pupils through musical actions. This study is up to date regarding the project being implemented by National Centre of Eduacation Republic of Latvia “Competence approach in curriculum Skola2030”, which identifies creativity as one of the cross-cutting skills. The student seeks and sees a variety of opportunities to improve the quality of life for himself and others. Musical activity is one of the activities that promotes creativity. Master’s work consists of two parts and attachments. The theoretical part of this work inspects the essence and explanations of creativity and how creativity is formed in first-grade pupils. The theory also contains and analyzes various musical actions and how these actions - through music - influence creativity. Based on the conclusions stemming from the theoretical part, criteria, measurements, and levels are developed. They are used to measure the growth of creativity for first-grade pupils in the empirical part of this study. The empirical part of this study is based on evaluation of 67 first grade pupils whilst they are engaging in musical activities. The observations are fixed in a created protocol using equal criteria, levels, and measurements. The acquired data is processed in a program “SPSS 20”. There are 67 first grade-pupil’s parents who were participating in the study, they were filling a survey about their first-grader’s creativity, assessing its growth. The survey form is based on a Likert’s scale, it has 8 statements and 5 versions of replies. The study contains the evaluation of data - from the start and end phases of this study. The theoretical and empirical part proves the hypothesis - the creativity in first-grade pupils progresses more successfully if the teacher creates content of systematical musical actions. The creativity in pupils is stimulated trough musically rhythmical movements, play of instruments and sounding gestures, improvisation, and reflection on their creative achievements.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subject1. klases skolēns
dc.subjectRadošums
dc.subjectMuzikālās darbības
dc.subject1. klases skolēns
dc.subjectRadošums
dc.titleSkolēnu radošuma sekmēšana muzikālā darbībā sākumskolas 1.klasē
dc.title.alternativeEnhancing creativity of first- grade pupils through musical actions
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record