Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorMaļukova, Viktorija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:48Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:48Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85376
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57499
dc.description.abstractViktorijas Maļukovas bakalaura darba 1.klases skolēnu izziņas darbības veicināšana vizuālās mākslas stundās mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā vizuālās mākslas stundās sākumskolas 1.klasē veicināma skolēnu izziņas darbība. Pētījums sastāv no teorētiskās daļas, kurā analizēta literatūra par izziņas darbības veicināšanu un 1.klases skolēnu psiholoģiskā raksturojuma. Pamatā ir analizēti tādi autori: V.Hibnere, A.Vorobjovs, G.Svence, M.Vidnere, Ļ.Vigotskis, I.Puškarevs u.c. Empīriskajā daļā aprakstītas novērotās 1.klases vizuālās mākslas stundas 2 posmos un shematiski apkopoti un analizēti iegūtie rezultāti. Izziņas darbība tiek sadalīta divos līmeņos. 1.līmenis ir jutekliskā izziņa, tajā ietilpst sajūtas un uztvere. 2.līmenis ir vispārinātā izziņa un tajā ietilpst domāšana, iztēle un runa. Pie abiem līmeņiem pieskaitāma atmiņa un uzmanība. 1.klases skolēniem ir visaugstākā mācīšanās motivācija, tāpēc skolotājiem ir vērtīgi piedāvāt maksimāli plašu informāciju skolēniem un daudzveidīgā darbībā radīt skolēnos interesi par mācībām un apkārtējo vidi. Veicot mērķtiecīgu mācību satura apguvi skolēns nonāk līdz jēgpilnam darba rezultātam, kā arī nostiprina savas esošās zināšanas un papildina tās ar jaunām. Mērķtiecīgas refleksijas rezultātā skolotāja var secināt cik daudz skolēni ir apguvuši, kādas prasmes vēl pilnveidojamas un kādi izziņas procesi veicināmi. Pētījuma apjoms ir 51 lapaspuses, pētījumā ir iekļauti 12 attēli, 6 tabulas, 38 bibliogrāfiskās vienības.
dc.description.abstractThe aim of Viktorija Maļukova bachelor's Stimulation of cognitive activity of 1st grade pupils in visual art lessons thesis is to find out theoretically and to test in practice how cognitive activities should be promoted in the 1st grade of primary school in visual arts lessons. The research consists of a theoretical part, which analyzes the literature on the promotion of cognitive activity and the psychological characteristics of 1st grade pupils. Basically, the following authors have been analyzed: V.Hibnere, A.Vorobjovs, G.Svence, M.Vidnere, Ļ.Vigotskis, I.Puškarevs and others. The empirical part describes the observed 1st grade visual arts lessons in 2 stages and schematically summarizes and analyzes the obtained results. Cognitive activity is divided into two levels. Level 1 is sensual cognition, it includes feelings and perception. Level 2 is generalized cognition and includes thinking, imagination and speech. Both levels include memory and attention. Grade 1 pupils have the highest motivation to learn, so it is valuable for teachers to offer the widest possible range of information to pupils and to stimulate pupils' interest in learning and the environment through a variety of activities. By purposeful acquisition of the study content, the pupil reaches a meaningful result of the work, as well as strengthens his / her existing knowledge and adds new ones. As a result of purposeful reflection, the teacher can conclude how much the pupils have acquired, what skills need to be improved and what cognitive processes need to be promoted. The volume of the study is 51 pages, the study includes 12 figures, 6 tables, 38 bibliographic units.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectizziņas darbība
dc.subjectvizuālā uztvere
dc.subjecttēlainā domāšana
dc.subjectatmiņa
dc.subjectsajūtas
dc.title1.klases skolēnu izziņas darbības veicināšana vizuālās mākslas stundās
dc.title.alternativeStimulation of cognitive activity of 1st grade pupils in visual art lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record