Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorJaunbrāle, Agnija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:48Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:48Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85381
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57503
dc.description.abstractDarba autors: Agnija Jaunbrāle Darba tēma: Skolēnu radošās darbības veicināšana mājturības un tehnoloģiju/dizaina un tehnoloģiju stundās sākumskolā Darba veids: Bakalaura darbs Darba mērķis: Teorētiski noskaidrot un empīriski pārbaudīt, kā mājturības un tehnoloģiju/dizaina un tehnoloģiju stundās sākumskolā veicināma skolēnu radošā darbība. Darbs sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem, pedagoģiski metodiskiem ieteikumiem, literatūras un avotu saraksta un pielikumiem. Darba pirmajā daļā • analizēta radošās darbības būtība, radošo darbību veicinoši un kavējoši faktori, •apkopotas zinātniskās literatūras atziņas par jaunākā skolas vecuma bērnu attīstību, •analizēts radošuma aspekts mājturības un tehnoloģiju/ dizaina un tehnoloģiju mācīšanā normatīvajos dokumentos un metodiskajā literatūrā, •apkopoti pedagoģiskie nosacījumi skolēnu radošās darbības veicināšanai. Darbā aplūkoti 33 autori, analizētas viņu atziņas. Darba otrajā daļā •veikts empīrisks pētījums – skolotāju aptauja - par radošo darbību veicinošu metožu un mācību līdzekļu lietojumu stundās un analizēti rezultāti, •veikts empīrisks pētījums – skolotāju neformāla intervija -, lai noskaidrotu skolotāju gatavību īstenot radošuma aspektus izglītības reformas procesā. Darbs izklāstīts 55 lappusēs, tajā iekļautas 4 tabulas. Darbā izmantoti 51 literārais avots un pievienoti 2 pielikumi. Nozīmīgākie secinājumi: 1. Skolēnu radošas darbības veicināšanai mājturībā un tehnoloģijās/ dizainā un tehnoloģijās sākumskolas klasēs svarīgākais faktors – kvalificēts, radošs, skolēnu panākumos ieinteresēts skolotājs. 2. Radošumu traucējoši galvenie faktori: radošuma aspektus neizprotošs skolotājs, konkurence un sacensība skolēnu, skolotāju un skolu starpā, nabadzīga skolu materiālā bāze. 3. Hipotēzi pārbaudot, tā daļēji apstiprinājās: sākumskolas skolēnu radošā darbība tiks veicināta, ja skolotājs izmantos radošumu veicinošas mācību metodes un līdzekļus un radīs radošumu sekmējošu psiholoģisko un fizisko vidi, tomēr empīriskie pētījumi liecina, ka daļa skolotāju vēl pilnībā neizprot radošuma jēdzienu, tātad nav gatavi īstenot izglītības reformas pamatnostādnes par radošumu mācību procesā. Atslēgas vārdi: radošuma aspekti, kritēriji, radošo darbību veicinoši un kavējoši faktori.
dc.description.abstractAuthor of the work: Agnija Jaunbrāle Theme of the work: Promoting students' creativity in home economics and technology design and technology lessons in primary school Type of work: Bachelor's work Aim of the work: To theoretically find out and empirically test how students' creative activity should be promoted in home economics and technology / design and technology lessons in primary school. The work consists of an introduction, two parts, conclusions, pedagogical methodological recommendations, a list of literature and sources and appendices. The work is presented on 55 pages, it includes 4 tables. 48 literary sources are used in the work and 2 appendices are added. In the first part of the work • the essence of creative activity, factors promoting and hindering creative activity are analyzed, • summaries of scientific literature on the development of young school-age children, • the aspect of creativity in teaching home economics and technology / design and technology in normative documents and methodological literature is analyzed, • the pedagogical conditions for the promotion of students' creative activity are summarized. In the second part of the work • an empirical study was conducted - a survey of teachers on the use of methods and teaching aids that promote creative activity in lessons and analyzed the results, • An empirical study was conducted - an informal interview of teachers to find out their readiness to implement the guidelines of the education reform on creativity in the learning process. Key findings: 1. The most important factor in promoting students' creative activity in home economics and technology / design and technology in primary school classes is a qualified, creative teacher interested in student success. 2. Factors hindering creativity: teacher who does not understand aspects of creativity, competition and competition between students, teachers and schools, poor material base of schools. 3.The hypothesis has been partially proven in the study: the creative activity of primary school students will be encouraged if the teacher uses creativity-promoting teaching methods and tools and creates a psychological and physical environment conducive to creativity, but empirical research shows that some teachers guidelines on creativity in the learning process. Keywords: aspects of creativity, criteria, factors promoting and hindering creative activity
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectRadošums
dc.subjectDizains un tehnoloģijas
dc.subjectSākumskola
dc.subjectRadošās darbības veicināšana
dc.titleSkolēnu radošās darbības veicināšana mājturības un tehnoloģiju/ dizaina un tehnoloģiju stundās sākumskolā
dc.title.alternativePromoting students' creativity in home economics and technology design and technology lessons in primary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record