Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorStrumpe, Jeļena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:48Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:48Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85382
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57504
dc.description.abstractDiplomdarba autore: Jeļena Strumpe Darba zinātniskais vadītājs: profesore, Dr. pead. Sarmīte Tūbele Diplomdarba temats: Saistītās runas sekmēšana bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību 7 – 8 gadu vecumā Darba saturs: 82 lappuses, 13 attēli, 6 tabulas, 33 pielikumi un 74 literatūras un informācijas avoti. Darba mērķis: teorētiski izpētīt dažādu autoru atziņas un logopēdisko paņēmienu saistītās runas sekmēšanai izmantošanas iespējas 7-8 gadu vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, izstrādāt un aprobēt metodisko materiālu saistītās runas sekmēšanai. Šo mērķu sasniegšanai darbā tika izvirzīti uzdevumi: apkopot un analizēt dažādu autoru atziņas par saistīto runu, raksturot un veikt pētījumu par saistītās runas attīstības īpatnībām bērniem ar valodas nepietiekamās attīstības sistēmu, veikt koriģējošo darbību bērna saistītās runas sekmēšanai, apkopot, analizēt un interpretēt iegūtos datus. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tika pētīta un analizēta pedagoģiskā, psiholoģiskā un logopēdiskā literatūra par 7 -8 gadu vecu bērnu runas attīstības īpatnībām un par saistītās runas īpatnībām valodas sistēmas nepietiekamās attīstības gadījumā, šo bērnu pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu veseluma skatījumā, par koriģējoši attīstošās darbības iespējām saistītās runas sekmēšanai. Empīriskajā daļā tika veikts pētījums par 7 – 8 gadu vecu bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību saistītās runas sekmēšanas iespējām. Tika veikta bērnu saistītās runas attīstības līmeņa sākotnējā izpēte, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, kā arī atkārtotā saistītās runas attīstības līmeņa izpēte un iegūto datu analīze. Pamatojoties uz iegūtajiem pētījuma rezultātiem, var konstatēt, ka izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. Atslēgas vārdi – 7 - 8 gadu veci bērni, saistītā runa, valodas sistēmas nepietiekama attīstība jeb VSNA.
dc.description.abstractAuthor of the diploma paper: Jeļena Strumpe Scientific supervisor of the diploma paper: prof., Dr. paed. Sarmīte Tūbele The title of the diploma paper: Improvement of coherent speech for children with insufficient development of language system at the age of 7-8 years. The diploma paper consists of: 82 pages, 13 figures, 6 tables, 33 appendices, 74 literature and information sources. The aim of the diploma paper: to study and put into practice different corrective methods for the improvement of speech coherence for children aged 7-8 years with inadequately developed speech system as well as to carry out and put into practice methodical material for developing coherent speech. To achieve the aim, the following objectives were set: to gather and analyse findings by different authors regarding coherent speech and to study and characterize the developmental peculiarities of children with inadequately developed speech system, to put into practice corrective methods in order to develop child’s coherent speech, to gather, analyse and interpret collected data. The diploma paper consists of theoretical and empirical part. Theoretical part: studies and analyses pedagogical and psychological literature about the peculiarities of the development of coherent speech for children aged 7-8 years who have inadequately developed speech system. It also studies the pedagogical and psychological profile of these children and analyses corrective methods which could be used to improve coherent speech. The empirical part: research was carried out in order to find out about the possibilities to improve inadequately developed coherent speech for children aged 7-8 years. First the level of the development of children’s coherent speech was stated. Then pedagogical experiments were carried out and finally the level of the development of children’s coherent speech was stated repeatedly. Gathered data was analysed. The results of the study prove the hypothesis of the diploma paper to be true. Keywords: improvement of coherent speech; 7 - 8 years old children; insufficient development of the language system.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subject7 - 8 gadu veci bērni
dc.subjectsaistītā runa
dc.subjectvalodas sistēmas nepietiekama attīstība
dc.subjectVSNA
dc.titleSaistītās runas sekmēšana bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību 7-8 gadu vecumā
dc.title.alternativeImprovement of coherent speech for children with insufficient development of language system at the age of 7-8 years
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record