Logopēda profesijas prestižs un tā paaugstināšanas iespējas Latvijā
Автор
Beloglazova, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbs “Logopēda profesijas prestižs un tā paaugstināšanas iespējas Latvijā” izstrādāts ar mērķi izzināt logopēda profesijas prestižu un to ietekmējošos faktorus Latvijā un izstrādāt ieteikumus logopēdu profesijas prestiža celšanai. Lai sasniegtu minēto mērķi, darba teorētiskajā daļā pētīts logopēdijas jēdziens un logopēdiskās palīdzības nozīme pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērnu personības attīstībā kopumā, kas veido nozīmīgu pamatu profesijas prestiža paaugstināšanai apstākļos, kad pieaug to bērnu skaits, kuriem ir traucēta valodas attīstība, jo īpaši runas komunikatīvo spēju apguve. Izmantojot sabiedrisko attiecību un mārketinga speciālistu atziņas, ir analizēts profesijas prestiža jēdziens un to veidojošie elementi, apkopoti pētījumi par profesiju, kas saistītas ar pedagoģiju, prestižu Latvijā un pasaulē. Empīriskajā daļā ir veiktas vecāku, kas jau izmanto logopēdu pakalpojumiem un kas to nav darījuši, aptaujas, intervēti četri pieredzējuši logopēdi, pētot reālo prestiža līmeni un logopēdu pašizjūtu savā profesijā. Noslēgumā izstrādāti ieteikumi, kā arī izveidots buklets, kuru varētu piedāvāt vecākiem ar mērķi paaugstināt izpratni par logopēda profesiju, kas ļautu celt profesijas prestižu kopumā. The diplom paper “Prestige of the profession of speech therapist and opportunities to increase it in Latvia” has been developed with the aim to find out the prestige of the profession of speech therapist and the factors influencing it in Latvia and to develop recommendations for raising the prestige of the profession of speech therapist. In order to achieve this goal, the theoretical part of the work studies the concept of speech therapy and the role of speech therapy in the development of preschool and primary school children in general, which forms an important basis for increasing the prestige of the profession learning. Using the findings of public relations and marketing specialists, the concept of the prestige of the profession and its constituent elements have been analysed, research on the prestige of the profession related to pedagogy in Latvia and in the world has been summarized. In the empirical part, surveys of parents who already use the services of speech therapists and who have not done so have been conducted, four experienced speech therapists have been interviewed, studying the real level of prestige and self-esteem of speech therapists in their profession. Finally, recommendations have been developed, as well as a booklet has been created, which could be offered to parents with the aim of raising awareness of the profession of speech therapist, which would allow raising the prestige of the profession in general.