• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmēšana 4-5 gadus vecu bērnu radošās domāšanas sekmēšanai kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-85420-Raicenoka-Raisonoka_Tatjana_tp19013.pdf (1.602Mb)
Author
Raičenoka-Raišonoka, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba temats ir “Zīmēšana 4-5 gadus vecu bērnu radošās domāšanas sekmēšanai kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā.” Pētījuma mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā zīmēšanas procesā pirmsskolā veicināma 4-5 gadīgu bērnu radošā domāšana. Pētījuma uzdevumi: •Teorētiski analizēt literatūru par radošo domāšanu un tās veicināšanu; •Teorētiski analizēt 4-5 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības; •Teorētiski apzināt un apkopot idejas vizuālās mākslas nodarbībām pirmsskolā; •Empīriski pārbaudīt teorētiskās atziņas un analizēt iegūtos rezultātus. Pētnieciskais darbs sastāv no 3 nodaļām ar apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā tiek apkopots radošās domāšanas jēdziena skaidrojums vairāku autoru skatījumā, ka arī 4-5 gadīgu bērnu raksturojums. Otrajā nodaļā apkopots radošās domāšanas veicinošs mācību saturs un ideju katalogs, ka arī pedagoģiskā darbība bērnu radošas domāšanas sekmēšanai. Trešajā nodaļā ir empīriskais pētījums. Tajā apkopota: •pētījuma metodoloģija, kurā ir izstrādāts ideju katalogs un bērnu radošās darbības vērtēšanas kritēriji; •pētījuma norise; •pētījuma rezultāti un to analīze. Pētījuma beigās ir apkopoti secinājumi un pedagoģiski metodiskie ieteikumi. Pētījums tika veikts Jelgavas novada “X” pirmsskolas izglītības iestādē. Tajā piedalījās 12 4-5 gadīgi bērni. Atslēgas vārdi: radošā domāšana, zīmēšanas process, tēlotājdarbība, vidējais pirmsskolas vecums, radošuma sekmēšana. Kvalifikācijas darba apjoms ir 42 lpp, tājā skaitā: 5 tabulas, 7 attēli, 7 pielikumi, 26 literatūras avoti .
 
The theme of the qualification work is “Drawing for 4-5-year-old children that promotes creative thinking in the field of cultural awareness and self-expression in preschool visual art lessons.” The aim of the study is to theoretically ascertain and practically test out how the creative thinking of 4-5-year-old children is promoted in the drawing process in preschool. Research tasks: •Theoretically analyse literature on creative thinking and its promotion; •Theoretically analyse the developmental peculiarities of 4-5-year-old children; •Theoretically indentify and summarise ideas for visual art lessons in preschool; •Empirically test theoretical knowledge and analyse the results obtained. Research work includes 3 chapters with subdivisions. The first chapter summarises the exsplanations of the concept on creative thinking in the view of several authors, as well as the characteristics of 4-5-year-old childrens. The second chapter summarizes the content and catalog of ideas that promote creative thinking, as well as pedagogical activities to promote children's creative thinking. The third chapter is the empirical research. This chapter includes: • a research Methodology draws up a catalogue of ideas and criteria for evaluating children's creative activity; •the process of the research; •the results of the research and their analysis, as well as the conclusions of the study. The research was carried out at the preschool education institution of Jelgava county “X”. The twelve 4-5-year-old children was participated. Key words: creative thinking, drawing process, fine arts, average preschool age, promoting creativity. The scope of the qualification work is 42 pages, including: 5 tables, 7 pictures, 7 annexes, 26 sources of literature.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57507
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV