4-5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicināšanas iespējas pirmsskolā
Autor
Bondareva, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas tēma. 4-5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicināšanas iespējas pirmsskolā Darba vadītājs: Dr.paed., doc. I.Šūmane Pētījuma mērķis. Teorētiski un praktiski izpētīt 4-5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicināšanas iespējas pirmsskolā. Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā. Pētījuma priekšmets: sociālo prasmju attīstība 4-5 gadīgiem bērniem. Pētījuma jautājums. Kādas metodes veicina 4-5 gadus vecu bērnu sociālās prasmes? Pētījuma teorētiskajā daļā tiek veikts 4-5 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums , analizēta sociālo prasmju būtība, 4-5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju attīstības īpatnības, dots Sociālo prasmju atspoguļojums pirmsskolas izglītības saturā. Aprakstītas metodes sociālo prasmju attīstībai pirmsskolā, īpaši akcentējot rotaļu kā sociālo prasmju sekmētāju. Pētījuma praktiskajā daļā tiek izstrādāti kritēriji, pēc kuriem tiek veikta bērnu sociālo prasmju attīstība sākotnēji un atkārtoti. Lai pēc sākotnēja vērojuma veicinātu bērnu sociālās prasmes, tiek atlasītai vairāki literārie teksti, situācijas un daudzveidīgas rotaļās, kuru laikā notiek pastiprināts bērnu vērojums. Uz pētījuma jautājumu var atbildēt, ka bērnu sociālas prasmes var sekmēt ar atbilstošu literāro tekstu analīzi, ar dažādu situāciju vērtēšanu, ar dažādu rotaļu iesaistīšanu pedagoģiskajā procesā. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, 4-5 gadīgi bērni, komunikācija, konfliktsituācijas, saskarsme un sadarbība, rotaļas, Pētījuma apjoms: 51 lpp, 8 tabulas, 7 attēli, 48 literārie avoti, 3 pielikumi. The subject of the qualification. Opportunities for promoting the social skills of 4-5-year-olds in preschool Job Manager: Dr. Ped., doc. I. Shawman Purpose of the study. Theoretically and practically explore the possibilities of promoting the social skills of 4-5-year-old children in preschool. Subject of study: pre-school pedagogical process. Subject of study: Development of social skills in 4-5-year-olds. Question of study. What methods promote the social skills of 4-5-year-olds? The theoretical part of the study is a description of the development of 4-5-year-olds, an analysis of the nature of social skills, the specific development of social skills for 4-5-year-olds, a presentation of social skills in pre-primary education content. Methods for the development of social skills in preschool have been described, with particular emphasis on playing as a driver of social skills. The practical part of the study draws up criteria for the initial and repeated development of the social skills of children. In order to promote children's social skills after their initial observation, a number of literary texts, situations, and diverse playgrounds are selected, during which children are more closely watched. The question of the study can be answered that children's social skills can be promoted by appropriate analysis of literary texts, by evaluating different situations, by involving different playing in the pedagogical process. Key words: social skills, 4-5 year olds, communication, conflict, contact and cooperation, games, Volume of study: 51 pp., 8 tables, 7 pictures, 48 literary sources, 3 annexes.