Didaktiskās iespējas lasītprasmes attīstībai 5-6 gadīgiem bērniem
Author
Kuzmina, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Autore: Jeļena Kuzmina Diplomdarba tēma: Didaktiskās iespējas lasītprasmes attīstībai 5-6 gadīgiem bērniem. Pētījuma mērķis: izpētīt 5-6 gadus vecu bērnu lasītprasmes attīstīšanas didaktiskās iespējas, ņemot vērā bērnu runas attīstības īpatnības un iegūto pieredzi mūsdienu pedagoģijā. Pētījuma laikā tika izmantotas šādas metodes: zinātniskās un pedagoģiskās literatūras analīze, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība (bērnu runas prasmju diagnostika, pedagoģiskā novērošana), pētīšanas rezultātu apkopošana un analīze. Pētījuma rezultāti ļāva: a) apkopot zinātnisko un didaktisko pieredzi par diplomdarbā apskatīto problēmu (mācību metožu salīdzinošā analīze bērnu lasīšanas mācīšanai ābeces periodā), b) diagnosticēt 5 - 6 gadus vecu bērnu runas prasmes, apzināt problēmas, kuras kavē lasītprasmes attīstības procesu, c ) noteikt didaktiski efektīvas metodes un paņēmienus, kas veicina 5-6 gadus vecu bilingvālu bērnu lasītprasmes attīstību. Piedāvāto metožu un paņēmienu aprobācijas laikā, tika novērota neliela pozitīva dinamika bērniem lasīšanas prasmju attīstībā. Diplomdarba apjoms ir: 52 lpp., kopā ar pielikumiem 72 lpp. Diplomdarbu veido ievads, 3 nodaļas, nobeigums, 38 izmantotie avoti un literatūra, kā arī 12 pielikumi. Atslēgvārdi: lasīšana, lasītprasme, pirmsskolas posms, bilingvs, metodes un paņēmieni lasītprasmes attīstīšanai. The author: Kuzmina Jeļena Theme of the work: Didactic opportunities for developing reading skills of 5-6 year old children. The aim of the study: to examine the didactic possibilities of developing reading skills of 5-6 years old children, taking into account the peculiarities of the speech development of children and the experience of modern pedagogy. During the study, the following methods were used: analysis of scientific and pedagogical literature, conducting a pedagogical experiment (diagnostics of children's speech skills, pedagogical observation), generalization and analysis of research results. The research results allowed: a) summarize scientific and didactic experience on the problem raised in the thesis (comparative analysis of the methodology for teaching children to read alphabetically), b) diagnose the speech skills of 5-6 years old children, identify problems that hinder the development of reading skills, c) determining didactically effective methods and techniques to improve the literacy of 5-6 years old children. During the testing of the proposed methods and techniques, children experienced a small positive dynamic in the development of reading skills. The thesis consists of 52 pages, and 72 pages with attachments. Thesis includes an introduction, 3 chapters, a conclusion, 38 sources and literature used, as well as12 appendices. Key words: reading, literacy, preschool period,bilingual, methods and techniques for developing reading skills.