Widgit simbolu izmantošana komunikācijas veicināšanai 2.klases skolēniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Autor
Junolainena, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba temats: Widgit simbolu izmantošana komunikācijas veicināšanai 2. klases skolēniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Darba autore Inga Junolainena. Pētījuma mērķis – teorētiski analizēt un empīriski pētīt Widgit simbolu izmantošanu komunikācijas veicināšanai 2. klases skolēniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Darbā apkopota teorētiskās literatūras analīze par garīgās attīstības traucējuma jēdzienu, cēloņiem un klasifikāciju. Veikts 2. klases skolēnu ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem raksturojums veselumā, valodas un komunikācijas īpatnības. Analizēta komunikācijas teorija un alternatīvā komunikācijas iespēju veidi, lai rastu veidus, kas veicinātu skolēnu ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem komunikācijas iespējas un samazinātu risku, ka skolēni attīstās pasīvi. Balstoties pētījumā uz gūtajām atziņām un sasniegtiem rezultātiem, Widgit simboli ir ātrs un vienkāršs veids informācijas pasniegšanai un uztveršanai skolēniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem, kas veicinātu skolēnu komunikāciju un pietuvinātu pilnvērtīgai, sociālai dzīvei sabiedrībā. Lai sasniegtu darba mērķi, tika veikti darba uzdevumi un atbildēts uz pētījuma jautājumu. Veiktais pētījums ļauj secināt, ka Widgit simbolu izmantošana 2. klases skolēniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem veicina komunikāciju un vispusīgu attīstību. Thesis topic: The use of Widgit symbols to promote communication skills for the 2nd grade students with severe intellectual disabilities. The author of the work is Inga Junolainena. The research aim is to theoretically analyse and empirically study the use of Widgit symbols to promote communication skills for the 2nd grade students with severe intellectual disabilities. The analysis of the theoretical literature is based on the notion, causes and classification of mental disabilities. Characteristics of the 2nd grade students with severe intellectual disabilities, language and communication peculiarities have been made. The theory of communication and alternative types of communication opportunities are analysed to find means that would promote communication opportunities for students with severe intellectual disabilities and reduce the risk of students developing passively. The research is based on the lessons learned from visual support in everyday life, Widgit symbols are a quick and easy way to present and perceive information to students with severe intellectual disabilities, facilitating student communication and bringing them closer to a full, social life in society. To reach the goal, the tasks of the thesis were performed and the research question was answered. The study concludes that the use of Widgit symbols for the 2nd grade students with severe intellectual disabilities promotes student communication and comprehensive development.