Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorGordejeva, Jeļena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:51Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:51Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85469
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57529
dc.description.abstractDiplomdarba temats “Didaktiskās spēles gramatiski pareizas runas attīstībai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību”. Darba mērķis ir teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt didaktisko spēļu izmantošanas efektivitāti vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību (VSNA) runas gramatiskās uzbūves traucējumu korekcijas procesā. Darbs aptver 3 nodaļas. Pirmā veltīta runas gramatiskās uzbūves attīstībai ontoģenēzē un bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, īpaši izceļot bērnu ar VSNA fiziskās un psihiskās attīstības īpatnības, kas ir jāņem vērā korekcijas darbā. Otrā nodaļa veltīta metodikai – analizēta didaktisko spēļu izmantošanas logopēda praksē. Trešā daļa veltīta empīriskam pētījumam, kurā analizēta 6 bērnu (5-6 gadi) runas attīstība, īpašu uzmanību veltot prasmei pareizi lietot gramatiskas formas dzimtajā (krievu) valodā. Izmantoto didaktisko spēļu izmantošana logopēda praksē ļāva nostiprināt prasmi lietot vārdu savienojumus, saskaņojot vārdus dzimtē, skaitlī, locījumos, kas ļauj apstiprināt hipotēzi “vecākā pirmsskolas vecuma bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību runas gramatiskā uzbūve tiks pilnveidota, ja logopēds korekcijas darbā izmantos didaktiskās spēles, kuru saturs un vizuālais noformējums atbilst bērnu individuālajām vajadzībām un interesēm”. Lai arī rezultāti nav optimāli pētījuma īslaicīguma dēļ, tomēr iegūtie rezultāti ir daudzsološi un pētījumu var veiksmīgi izmantot logopēdi sava darba plānošanā. Darba apjoms: 65 lpp., ietver 10 tabulas, 14 attēlus, izmantotas 66 literatūras vienības, pievienoti 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: valodas sistēmas nepietiekama attīstība, bērni ar VSNA, runas gramatiskā uzbūve, didaktiskā spēle, logopēda korekcijas darbs.
dc.description.abstractThe theme of the thesis is “Didactic games for the development of grammatically correct speech of older preschool children with insufficient development of the language system”. Research goal is to theoretically analyse and practically verify the effectiveness of didactic games use for older preschool children with insufficient development of the language system (VSNA) in the process of correction of grammatical structure disorders. The work covers 3 chapters. The first is devoted to the development of the grammatical structure of speech in ontogenesis and of children with insufficient development of the language system, with special emphasis on the peculiarities of physical and mental development of children with VSNA, which must be considered in correction work. The second chapter is devoted to the methodology - the use of didactic games in the practice of a speech therapist is analyzed. The third part is devoted to an empirical research, which analyzes speech development of 6 children (5-6 years old), with particular attention to the ability to correctly use gramatical forms in the native (Russian) language. The use of selected didactic games in the speech therapist's practice allowed to strengthen the ability to use word combinations by matching words by gender, cases, singular and plural, which allows to confirm the hypothesis “the grammatical structure of the speech of the older pre-school children with insufficient development of the language system will be improved if the speech therapist will use didactic games in the correction work, the content and visual design of which correspond to the individual needs and interests of the children”. Although the results are not optimal due to the short duration of the reserch, the obtained results are promising and the reserch can be successfully used by speech therapists planning their work. The work consists of: 65 pages, include 10 tables, 14 pictures, used 66 literature units, attached 6 annexes. Key words: insufficient development of the language system, children with VSNA, grammatical strucuture of speech, didactic game, speech therapist correction work.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectvalodas sistēmas nepietiekama attīstība
dc.subjectbērni ar VSNA
dc.subjectrunas gramatiskā uzbūve
dc.subjectdidaktiskā spēle
dc.subjectlogopēda korekcijas darbs
dc.titleDidaktiskās spēles gramatiski pareizas runas attīstībai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
dc.title.alternativeDidactic games for the development of grammatically correct speech of older preschool children with insufficient development of the language system
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record