Show simple item record

dc.contributor.advisorLāma, Gatis
dc.contributor.authorĻovočkina, Irina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:52Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:52Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85472
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57531
dc.description.abstractDarba temats: Didaktiska spēle kā līdzeklis skaita un skaitīšanas priekšstatu veidošanā bērniem 4-5 gadu vecumā Darba autors: Irina Ļovočkina Vadītājs: Mg. math. Gatis Lāma Darba apjoms: 3 nodaļas, 30 literatūras avoti, 22 attēli, 1 tabula, 9 pielikumi, kopā 53 lpp. Pētījuma mērķis: izpētīt didaktisko spēļu iespējas 4-5 gadu vecu bērnu skaita un skaitīšanas priekšstatu veidošanā. Darbs sastāv no trim nodaļām. Pirmajā nodaļā ir aprakstītas teorētiskās nostādnes 4-5 gadu vecu bērnu priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanu. Otrajā nodaļā ir aprakstīta didaktisko spēļu teorētiskā analīze. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz pedagoģijas un psiholoģijas pētnieku, kā Ž.Piažē, A.Ļubļinska, Ļ.Vigotska, D.Elkoņina, J.Kamenska, kā arī mūsdienu pedagogu un pētnieku D.Lieģenieces, A.Šponas, D.Dzinteres, I.Stangaines, R.Ukstiņas, I.Kāpostas, A.Lopatinas, V.Golubinas teorētiskajām atziņām. Pētījuma teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi, kā skaita un skaitīšanas jēdzienu skaidrojums, bērnu pedagoģiski psiholoģiskais attīstības raksturojums četru-piecu gadu vecumā, četru-piecu gadu vecu bērnu priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanās kritēriji, didaktisko spēļu būtība, skaidrojums vispārīgs raksturojums, didaktisko spēļu organizēšana un darbības. Trešajā nodaļā ir aprakstīts empīriskais pētījums 4-5 gadu vecu bērnu priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanās: empīriskā pētījuma teorētiskais pamatojums, 45 pirmsskolas skolotāju pedagoģiskā pieredze, četru-piecu gadu vecu bērnu priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanās sākotnējā izpēte, didaktisko spēļu kopas izveide un aprobācija, pētījumā iegūto rezultātu analīze. Pētījums veikts Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādes, pētījumā aptverti 15 bērni 4-5 gadu vecumā. Pētījuma metodes: pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras izpēte un analīze, pedagoģiskā novērošana, testēšana, salīdzināšana, anketēšana, izmēģinājuma darbība, iegūto datu apstrāde un analīze, matemātiskās statistikas metodes. Pētījuma rezultātā secināts, ka mērķtiecīgi organizēta didaktiskā spēle veicina bērna priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanos. Didaktiskā spēle attīsta bērna domāšanu, uzmanību, palīdz pilnveidot un attīstīt bērna runu, stiprina roku smalko motoriku. Atslēgas vārdi: didaktiska spēle, pirmsskolas izglītības pedagogs, 4-5 gadu veci bērni, priekšstati par skaitu un skaitīšanu, veicināšana.
dc.description.abstractSubject of work: A didactic game as a means of counting and counting preconceptions for children aged 4-5 Author of the work: Irina Lovockina Work supervisor: Mg. math. Gatis Lama Volume of work: 3 parts, 30 literature sources, 22 pictures, 1 table, 9 attachments, 53 pages. Goal of research is to explore didactic games’ impact on children 4-5 years of age ability to count This research consists of three parts. The first part describes theoretical guidelines for the 4-5-year-old children conception of count and counting. The second part describes theoretical analysis of didactic games. The theoretical part of the study is based on an education and psychology researchers, such as- Piagge, A. Lolbinsky, L. Vigotsky, D. Elkoyne, J. Kamenski and modern educators and researchers as D. Liegenieces, A. Šponas, D. Dzinteres, I. Stangaines, R. Ukstia, A. Lopatina, V. Golubin. The theoretical part of the study analyses issues such as the clarification of numbers and counting concepts, the pedagogical psychological nature of children aged 4-5, the criteria for the formation of four-five-year-old’s, the nature of didactic games, the general description of the explanations, the organization, and activities of didactic games. The third chapter describes the empirical study of the generation of 4-5-year-olds' perception of count and counting: theoretical justification of the empirical study, pedagogical experience of 45 preschool teachers, the initial study of the perception formation of count and counting in four-to-five-year-old’s, the establishment and approbation of the didactic set of games, analysis of the results obtained from the study. The study was conducted by Riga X pre-school education institutions, covering 15 children 4-5 years of age. Study methods: study and analysis of pedagogical and psychological literature, pedagogical observation, testing, comparison, survey, trial activity, processing and analysis of the resulting data, methods of mathematical statistics. Study results: has concluded, that purposefully organized didactic game, promotes 4-5 years old children ability to count. Didactic games develops thinking, attention, helps to improve and develop the children’s speech, strengthens the hand's motor skills Keywords: didactic game, preschool teacher, 4-5 years old children, counting preconceptions, promotion.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectDidaktiska spēle
dc.subjectPirmsskolas izglītības pedagogs
dc.subject4-5 gadu veci bērni
dc.subjectPriekšstati par skaitu un skaitīšanu
dc.subjectVeicināšana
dc.titleDidaktiska spēle kā līdzeklis skaita un skaitīšanas priekšstatu veidošanā bērniem 4-5 gadu vecumā
dc.title.alternativeA didactic game as a means of counting and counting preconceptions for children aged 4-5
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record