Atbalsta pasākumu sistēma matemātikā 1.klašu izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem
Autor
Krīgerte, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Viktorijas Krīgertes izstrādātā diplomdarba “Atbalsta pasākumu sistēma matemātikā 1.klašu izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem” mērķis ir izpētīt atbalsta pasākumu sistēmu matemātikas stundās 1.klašu izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem, izveidot korekcijas programmu un to realizēt. Diplomdarba teorētiskajā daļā analizē dažādu autoru darbus par mācīšanās traucējumiem, atbalsta sniegšanu izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem, vecumposmu īpatnībām un matemātikas mācību satura apguvi. Diplomdarba empīriskajā daļā ir pētījuma gaitas apraksts, metodoloģija, skolēnu raksturojumi un sākotnējo prasmju apraksti, pedagoģiskās izmēģinājuma programmas apraksts, kā arī gan pētījuma sākumā, gan pētījuma beigās iegūtie rezultāti un aprakstīti secinājumi par iegūto informāciju pētījuma laikā. Darbs sastāv no 4 nodaļām, kurās analizēta literatūra, veikts pētījums un tas analizēts. Izmantotās literatūras un avotu saraksts sastāv no 46 avotiem. Darbā pievienoti 11 pielikumi, 5 tabulas, 9 diagrammas. Darba apjoms ir 61 lappuse. Atslēgvārdi: mācīšanās traucējumi, atbalsta sistēma, speciālais pedagogs, matemātika. Viktorija Krīgerte has written the diploma work “Support system for 1st grade mathematics students with learning disabilities”. The aim is to explore support system for 1st grade mathematics students with learning disabilities, make correction programme and try it. The theoretical part of the diploma work analyses the works of different authors on learning disabilities, support for learners with learning disabilities, the characteristic features of the children at youngest school age and the acquisition of mathematical skills. The empirical part of the diploma work contains a description of the research, the methodology, the characteristics of students with learning disabilities and descriptions of initial skills, a description of the pedagogical pilot programme, as well as the results obtained both at the beginning of the study and at the end of the study, and describe the conclusions on the information obtained during the study. The work consists of 4 chapters in which the literature is analyzed, research is performed and it is analyzed. The list of used literature and sources consists of 46 sources. The work includes 11 appendices, 5 tables, 9 diagrams. The volume of the work is 61 pages. Keywords: learning disabilities, support system, special education teacher, mathematics.