Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorRapša, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:53Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:53Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85484
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57542
dc.description.abstractAr literatūras izpēti sākas jebkurš pētnieciskais darbs. (Albrehta, 1998, 9). Darba autore izvēlētajam darba tematam piemeklēja un aplūkoja daudzus literatūras avotus, lai sekmīgi veiktu pētījumu, kuri vienmēr balstās uz teorētiskiem uzskatiem, un kā tiks veikts arī šajā diplomdarbā. Darba autore 1. nodaļā veic teorētiskās literatūras analīzi, lai izzinātu noteiktā vecumposma (4-5 gadu jauna) bērna attīstības raksturojumu veselumā. 2.nodaļā autore pēta un analizē literatūru par runas traucējumu rašanās cēloņiem, izpausmēm un fonētisko traucējumu raksturojumu. Balstoties uz vairāku autoru darbiem, 3.nodaļā tika veikta izpēte par artikulācijas aparātu un tā vingrinājumiem, un artikulācijas aparāta vingrinājumu lomu fonētisko traucējumu mazināšanā. Diplomdarba nosaukums: Fonētisko traucējumu mazināšana vidējā pirmsskolas vecuma bērniem artikulācijas vingrinājumos Darba autore: Laura Rapša Darba vadītāja: Mg. paed. Ilze Vilka Darba saturs: 80 lapas, 23 attēli, 10 tabulas, 12 pielikumi Pētījuma mērķis: Teorētiski pētīt un praktiski koriģējoši attīstošā darbībā pārbaudīt artikulācijas vingrinājumu izmantošanas iespējas vidējā pirmsskolas vecuma bērnu fonētisko traucējumu mazināšanā. Pētījuma hipotēze: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu fonētiskie traucējumi tiks sekmīgi mazināti, ja: ● atbilstoši logopēdijas un pedagoģijas teorijām tiks atlasīti piemēroti artikulācijas aparāta vingrinājumi fonētisko traucējumu mazināšanai, ● tiks ievērota artikulācijas aparāta vingrinājumu izpildes regularitāte (gan ar logopēdu, gan vecākiem mājās), izvēlētās pedagoģijas un logopēdijas metodes būs atbilstošas bērna individuālās attīstības likumsakarībām. Pētījuma teorētiskajā daļā: tiks aplūkoti vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums veselumā, skaņu izrunas traucējumu raksturojums, artikulācijas aparāta vingrinājumu izmantošanas iespējas koriģējoši attīstošajā darbībā. Praktiskajā daļā: darba autore apraksta fonētisko traucējumu korekcijā izmantotos artikulācijas vingrinājumus, pētījuma metodoloģiju, kas izmantota, lai veiktu koriģējoši attīstošo darbību. Kā arī koriģējoši attīstošās darbības analīzi, kur atspoguļoti uzdevumi un vingrinājumi, kā arī atspoguļota pētījumā iegūto rezultātu interpretācija. Pētījuma noslēgumā: darba autore izdara secinājumus, ka, izmantojot piemērotus artikulācijas vingrinājumus un regulāri tos pildot, ir iespējams uzlabot fonētisko traucējumu izpausmi. Atslēgas vārdi: fonētiskie traucējumi, artikulācijas aparāta vingrinājumi, vidējā pirmsskolas vecuma bērni, koriģējoši attīstošā darbība.
dc.description.abstractDiploma Paper: Intervention of phonetic disorders in middle age preschool children using articulation exercises. The author: Laura Rapša Advisor: Mg. paed. Ilze Vilka The volume of the Diploma Thesis: 80 pages, 23 pictures, 10 tables, 12 appendices. Research goal: theoretically research out and practically prove the role of phonetic disorders in middle age preschool children using articulation exercises. Research hypothesis: articulation apparatus patterns in case of phonetic disorders in middle age preschool children, if results are achieved: • in line with logistic and pedagogy theories, appropriate articulatory exercises will be selected to reduce phonetic interference, • the regularity of the exercise of the articulator will be observed (both with logopedic and parents at home), the selected pedagogies and logopedic methods will be consistent with the individual development of the child. In the theoretical part of the diploma: a description of the development of children of the average preschool age in the whole, a description of the noise-phonetic disorder, the possibilities for applying exercises in the articulating apparatus in the remedial development action will be examined. In the empirical part: the author describes the artificial exercises used to correct phonetic interference, the study methodology used to perform remedial development. As well as an analysis of remedial development activities reflecting tasks and exercises, and an interpretation of the results of the study. At the end of the research: the author of the work concludes that it is possible to improve the expression of phonetic interference by using appropriate articular exercises and regularly performing them. Keywords: phonetic disorders, articulation exercises, middle-age preschool children, correction developmental intervention.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectphonetic disorders
dc.subjectarticulation exercises
dc.subjectmiddle-age preschool children
dc.subjectcorrection developmental intervention
dc.titleFonētisko traucējumu mazināšana vidējā pirmsskolas vecuma bērniem artikulācijas vingrinājumos
dc.title.alternativeIntervention of phonetic disorders in middle age preschool children using by articulation exercises
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record