Show simple item record

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilze
dc.contributor.authorApekiševa, Alīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:53Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:53Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85485
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57543
dc.description.abstractDiplomdarba temats: Teatrālās rotaļas - sadarbības prasmju sekmētājas vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Autors: Alīna Apekiševa Diplomdarba zinātniskais vadītājs: Dr. paed., docente Ilze Šūmane Pētījuma mērķis: Izzināt teatrālo rotaļu izmantošanas iespējas sadarbības prasmju sekmēšanai 4-5 gadus veciem bērniem. Pētījums tika veikts Rīga pirmsskolas izglītības iestādē X. Darba teorētiskajā daļā tika analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, tika apkopota informācija par sadarbības jēdzienu un sadarbības prasmju attīstīšanas iespējām 4-5 gadu vecuma bērniem. Ka arī tika apskatītas teatrālās rotaļas un to izmantošanas iespējas pirmsskolas vecuma bērniem. Bērna sadarbības prasmju attīstība notiek caur rotaļu. Tieši rotaļā bērns apgūst tādās sociālās prasmes, kā risināt problēmas un meklēt kompromisus, paust savas domas, cienīt un saprast citu cilvēku argumentus, viedokļus. Darba praktiskajā daļā ir empīriskais pētījums, kura ietvaros tika veikta bērnu sadarbības prasmes izpēte. Darba autore izmantoja pedagoģisko novērošanu, lai izzinātu, 4 – 5 gadīgu bērnu sadarbības prasmes. Lai veicinātu bērnu sadarbības prasmes, tika izmantotas teatrālās rotaļas, kas atbilst bērnu vecumam un spējām. Pamatojoties uz iegūtajiem rezultātiem, tika veikta saskaņota pedagoģiskā darbība, lai sekmētu un pilnveidotu bērna sadarbības prasmes. Darba autore secina, ka teatrālo rotaļu izmantošana pirmskolas izglītības iestādē sekmē bērnu sadarbības prasmes.
dc.description.abstractTitle: Theatrical games as a promoter of cooperation skills in the middle age group of preschool children Author: Alina Apekisheva Advisor: Docent, Dr. paed. Ilze Šūmane Aim of the research: To determine the possibilities of using theatrical plays in promoting the cooperation skills of 4–5-year-old children in preschool. The research was conducted in Riga preschool educational institution X. In the theoretical part of the work, the pedagogical and psychological literature was analyzed, information on the concept of cooperation and opportunities for developing cooperation skills for children aged 4-5 years was collected. Theatrical games and the possibilities of using them in preschool children were also discussed. The development of a child's cooperation skills is conducted through a play. It is through a play that the child acquires such social skills as solving problems and seeking compromises, expressing their thoughts, respecting and understanding other people's arguments and opinions. The practical part of the work includes an empirical research, within the framework of which the research of children's cooperation skills was carried out. The author used pedagogical observation in order to determine the cooperation skills of 4–5-year-old children. Theatrical games appropriate to the children's age and abilities were used to promote children's collaboration skills. Based on the obtained results, pedagogical activities were carried out to promote the child's cooperation skills. After the research, the author concludes that the use of theatrical games in a preschool educational institution promotes children's cooperation skills.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectsadarbība
dc.subjectprasme
dc.subject4-5 gadus veci bērni
dc.subjectteatrālā rotaļa
dc.titleTeatrālās rotaļas - sadarbības prasmju sekmētājas vidējā pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeTheatrical games as a promoter of cooperation skills in the middle age group of preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record