Show simple item record

dc.contributor.advisorIrbe, Ingrīda
dc.contributor.authorDinsberga, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:54Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85494
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57546
dc.description.abstractDiplomdarba „Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi Kloda Monē ainavās un to izmantošanas iespējas krāsu apguvē vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolas 2. posmā” mērķis ir izpētīt gleznošanas tehnikas ar triepieniem un krāsu apguves iespējas vizuālajā mākslā, izmantojot Kloda Monē mākslas darbus. Lai to sasniegtu, tiek izvirzīti vairāki uzdevumi, kuru ietvaros autore izpēta pieejamo literatūru par mākslinieku Klodu Monē, pēta un analizē mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus Kloda Monē darbos, apkopo literatūras avotos rakstīto par nepieciešamo krāsu teorijā un māksliniecisko izteiksmes līdzekļu apguvi pirmsskolas 2. posmā, izzina un apraksta pētījumā iesaistīto bērnu vecuma īpatnības un to ievērošanu pedagoģiskajā procesā, izstrādā un pedagoģiskajā praksē realizē uzdevumu kopu pirmsskolas izglītības iestādes bērnu grupā „X” 4 - 5 gadus veciem bērniem, piemērojot atbilstošas mācību metodes, kā arī apkopo un analizē iegūtos rezultātus. Diplomdarba ietvaros tika veikta aptauja pirmsskolas pedagogiem par to, vai vizuālās mākslas nodarbībās tiek izmantotas mākslas darbu reprodukcijas un kādi ir iemesli to neizmantošanai, tādējādi pamatojot uzdevumu kopas aktualitāti. Diplomdarba noslēgumā var iepazīties ar pētījuma rezultātiem, secinājumiem un gūtajām atziņām. Pielikumā ir apskatāmas darbā analizētās un uzdevumu kopā izmantotās darbu reprodukcijas, aptaujas rezultāti, uzdevumu kopa, nodarbībās izmantoto uzskates līdzekļu fotogrāfijas, vērtēšanas tabulas ar rezultātiem, bērnu darbi un mācību procesa fotogrāfijas. Atslēgvārdi: Klods Monē, impresionisms, pirmsskola, krāsu apguve, vizuālā māksla
dc.description.abstractThe aim of the Diploma Paper “Means of artistic expression in Clause Monet’s landscapes and their use in colour acquisition in art lessons for the 2nd stage of preschool” is to explore painting techniques with smears and the possibilities for learning colours using Claude Monet’s artworks. In order to achieve the aim, a number of objectives are set, within which the author studies the available literature on the artist Claude Monet, examines and analyzes the instruments of artistic expression in Claude Monet’s works, compiles information from literature sources about what is needed in colour theory and the acquisition of artistic means of expression in the second stage of preschool, explores and describes the age characteristics of the children involved in the study and peculiarity compliance in the pedagogical process, develops and implements a set of tasks for a group of children aged 4 - 5 in a preschool educational institution during author’s teaching practice, applying appropriate teaching methods as well as summarizing and analyzing the results. Within the framework of the Diploma Paper, a survey was conducted for preschool teachers on whether reproductions of works of art are used in the visual arts classes and what are the reasons for not using them, thus substantiating the topicality of the set of tasks. At the end of the Diploma Paper research results, conclusions and acknowledgements may be consulted. The appendix shows the reproductions of the work analyzed and used in the set of tasks, survey results, set of tasks, photos of the visual aids used in lessons, evaluation tables with results, children’s work and photos of the learning process. Keywords: Claude Monet, impressionism, preschool, colour acquisition, visual arts.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectKlods Monē
dc.subjectImpresionisms
dc.subjectPirmsskola
dc.subjectKrāsu apguve
dc.subjectVizuālā māksla
dc.titleMākslinieciskās izteiksmes līdzekļi Kloda Monē ainavās un to izmantošanas iespējas krāsu apguvē vizuālās mākslas nodarbibās 4 -5 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeArtistic means of expression in Claude Monet’s landscapes and thair use in studying colors during art lessons for 4 -5 years old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record