Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorJakušenkova, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:54Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85495
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57547
dc.description.abstractDarba autors. Ilze Jakušenkova Darba vadītājs. Dr.paed. Sarmīte Tūbele Darba nosaukums. Stāstītprasmes sekmēšana vecākajā pirmsskolas vecumā bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Pētījuma mērķis. Teorētiski izzināt un praktiski vērtēt saistītās runas sekmēšanas iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību logopēdiskajā koriģējoši attīstošajā darbībā. Pētījuma hipotēze. Bērnu stāstītprasmes veicināšana vecākajā pirmsskolas vecumā būs sekmīga, ja logopēds individuāli izzinās un novērtēs katra bērna vispārējo un runas attīstības līmeni; izstrādās un īstenos mērķtiecīgu koriģējoši attīstošo darbību saistītās runas pilnveides jomā. Teorētiskā daļa. Analizēta literatūra par pirmsskolas vecākā vecuma bērna attīstību veselumā un bērna ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Valodas sistēmas nepietiekamas attīstības cēloņiem un izpausmēm, stāstītprasmes traucējumu cēloņiem un izpausmēm, korekcijas iespējām. Empīriskā daļa. Ietver pirmsskolas vecākā vecuma piecu bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību sākotnēja izpēte, stāstītprasmes izpēte pirms korekcijas darba un pēc korekcijas darba. Tiek apkopoti un atlasīti dažādi materiāli, uzdevumi, pielietotas dažādas metodes stāstītprasmes sekmēšanai. Darba saturs. 1.Izzināt dažādu autoru atziņas par saistītās runas īpatnībām pirmsskolas vecākā vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. 2.Raksturot saistītās runas izpēti un koriģējoši attīstošās darbības principus, metodes, paņēmienus bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību saistītās runas pilnveidei. 3.Veikt pedagoģisko izmēģinājuma darbību par saistītās runas sekmēšanas iespējām bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Pētījuma rezultāti. Izpētes rezultātā tiek secināts, ka ievērojot vecumposma īpatnības, un pielietojot atbilstīgas logopēdiskās korekcijas metodes un saistītās runas pilnveidošanas darba paņēmienus, saistītā runa pilnveidojas. Atslēgas vārdi. Stāstītprasme, stāstītprasmes nozīme, paņēmieni stāstītprasmes attīstībā, kognitīvā, emocionālā, sociālā attīstība, valodas sistēmas nepietiekama attīstība.
dc.description.abstractAuthor: Ilze Jakušenkova Adviser: Dr. Paed. Sarmīte Tūbele Job name. Promoting stational literacy in the older pre-primary age for children with insufficient development of the language system. The aim of the study is to explore and assess in practice the associated possibilities for promoting speech in children of the older pre-school age with the insufficient development of the language system in the logopic remedial development. The hypothesis of the study. Promoting child stationsliteracy at the older pre-school age will be successful if the logopper individually learns and evaluates the overall and speaking development levels of each child; develop and implement a targeted remedial action in the area of the development of related speech. Theoretical part. Analysis of the literature on the development of a child of the pre-primary age in the whole and the insufficient development of a child with a language system. Language systems for the causes and manifestations of insufficient development, causes and manifestations of impairment, adjustments to possibilities. Empirical part. Includes study of five children of pre-school age with a lack of development of the language system, a study of stationpram before and post-adjustment work. The content of the job. 1.To explore the different authors' findings on the specific features of the related speech for children of pre-school parents with insufficient development of the language system. 2.Describe the study of related speech and the principles of remedial development, methods, methods, methods for improving the speech associated with the insufficient development of the language system for children. 3.Perform teaching pilot activities on the possibilities for promoting associated speech in children with insufficient development of the language system. The results of the study. As a result of the study, it is concluded that due to the characteristics of the ageing phase and the application of appropriate logopic correction methods and related speech development work techniques, related speech is improving. Key words. Stationsrequirements, the role of stationsliteracy, ways to develop stationsskills, cognitive, emotional, social development, insufficient development of the language system.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectstāstītprasme
dc.subjectlogopēdija
dc.subjectdiplomdarbs
dc.titleStāstītprasmes sekmēšana vecākajā pirmsskolas vecumā bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
dc.title.alternativePromoting stational literacy in the older pre-primary age for children with insufficient development of the language system.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record