Show simple item record

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilze
dc.contributor.authorMarkova, Sņežana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:54Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85498
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57548
dc.description.abstractDarba autors: Sņežana Markova Darba nosaukums: Mācību vide kā pašvadītas mācīšanās sekmētāja 3-5 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt un analizēt pedagoģiskās iespējas organizēt mācību vidi pirmsskolas 3-5 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanas prasmju veicināšanai. Diplomdarbs sastāv no 3 nodaļām un 11 apakšnodaļām. Teorētiskā daļa sastāv no 2 nodaļām, pirmajā nodaļā ir analizēti vairāku autoru teorētiskās atziņas, jēdzieni, skaidrojumi par pašvadītas mācīšanās būtību, bērnu attīstību un viņu pašregulācijas spējām. Teorētiskās literatūras izpēte ļauj secināt, ka būtisks pašvadītas mācīšanās procesā ir tas, ka bērns pats iesaistās savas mācīšanās darbības plānošanā, īstenošanā, vērtēšanā. Otrajā nodaļā tiek analizētas vairāku autoru atziņas, jēdzieni, skaidrojumi par mācību vidi pirmsskolā un tika secināts, ka mācību vides pamatā ir mācību emocionālā gaisotne, sociālā vide un tās klimats ( cilvēka un vides mijiedarbība), kura rezultātā, notiek personības veidošanās, jaunu zināšanu un prasmju konstruēšana. Ja bērnam apkārt ir labvēlīga, radoša, droša, pedagoģiski pārdomāta vide, kas ļauj brīvi izvēlēties netīši piedāvātas darbības, tad bērnam ir iespēja veikt savus atklājumus, veidojas griba, pašmotivācija, savi spriedumi un secinājumi, notiek mācīšanās izvirzīt un pieņemt savus lēmumus, prasmes regulēt savas emocijas un uzvedību. Trešajā daļā tika veikts pētījums, kura ietvaros tika veikta pirmsskolas pedagogu anketēšana ar mērki uzzināt skolotāju iespējas un viedokli par mācību vidi, kas veicina bērnu pašvadītas mācīšanās procesu pirmsskolā. Empīriskajā daļā tika veikts pedagoģiskais novērojums un pedagoģiskā darbība, kas ļāva analizēt un atspoguļot bērnu pašvadītas mācīšanās prasmes. Pētījuma rezultātā bija secināts, ka attīstoša mācību vide veicina 3-5 gadus veciem bērniem pašvadītas mācīšanās procesu, ja ir veidota atbilstoši bērnu vecumposmam un nodrošina patstāvīgas darbības iespējas gan grupās, gan individuāli, ja mācību materiāli un līdzekļi ir brīvi pieejami un rosina bērnus izzināt un darboties, ja mācību vidi skolotājs veido kopā ar bērniem.
dc.description.abstractAuthor of the work: Snezana Markova The title of the work: Learning environment as a facilitator of self-directed learning for 3-5 years old children in a preschool educational institution. Aim of the diploma thesis: Theoretical and practical research and analysis of pedagogical possibilities for organizing a learning environment for the promotion of self-directed teaching skills of children 3-5 years old in preschool. The diploma thesis consists of 3 chapters and 11 subdivisions. The theoretical part consists of 2 chapters, the first chapter analyses the theoretical knowledge, concepts, an explanation of the nature of self-directed learning, the development of children and the development of self-regulatory capabilities in preschool. The study of theoretical literatus leads to the conclusion that the key to self-directed learning is that the child is involved in planning, implementing, evaluating his or her own learning activities. The second chapter analyses a number of authors' insights, evocations, interpretation of the teaching environment in preschool, and concludes that the learning environment is based on the emotional atmosphere of learning, the social environment and its climate (human and environmental interaction), leading to the development of personality, the development of new knowledge and skills. In the third part, a study was carried out involving the survey of preschool teachers with a view to learning the opportunities of teachers and the views on a learning environment that promotes the self-directed learning process of children in preschool. Pedagogical observation and pedagogical activity were carried out in the embryonic part, which allowed to analyze and reflect children's self-directed learning skills. The study concludes that an evolving learning environment promotes self-directed learning for children aged 3-5 years, provided that children are developed according to the age of children, and that they provide independent capacity in both groups and individuals, provided that the teaching materials and means are freely available and encourage children to explore and operate when the teaching environment is developed with children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectpašvadītas mācīšanās prasmes
dc.subjectmācību vide
dc.subjectpašregulācija
dc.subjectgriba
dc.subjectpatstāvība
dc.titleMācību vide kā pašvadītas mācīšanās sekmētāja 3-5 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeLearning environment as a facilitator of self-directed learning for 3-5 years old children in a preschool educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record