• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vizuālā atbalsta dienas plāns uzvedības korekcijai skolēnam ar autismu

Thumbnail
View/Open
299-85506-Racene_Sandra_sr17041.pdf (1.931Mb)
Author
Rācene, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Cibiņa, Vineta
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma – vizuālā atbalsta dienas plāns uzvedības korekcijai skolēnam ar autiskā spektra traucējumiem. Bērniem un skolēniem ar autiskā spektra traucējumiem ir ļoti būtiska nemainīga dienas kārtība un ritms. Jebkura novirze no viņiem ierastās kārtības var radīt lielu satraukumu un uzvedības problēmas. Diplomdarba mērķis ir izvērtēt, vai vizuālā atbalsta dienas plāns veicina uzvedības korekciju skolēnam ar autiskā spektra traucējumiem. Darba autore savā darbā secina, ka izveidots un pielietots individuāls vizuālā atbalsta dienas plāns skolēnam ar autiskā spektra traucējumiem veicina uzvedības korekciju.
 
The theme of Diploma thesis - visual support day plan for behavioural adjustment for a student with autism spectrum disorder. For children and students with autism spectrum disorders, there are very important constant and behavioral problems. The aim of the Diploma thesis is to assess whether the visual support day plan contributes to a behavioural correction for a student with autism spectrum disorders. The author in her work concludes that the creation and application of an individual visual support daily plan for a student with autism spectrum disorder contributes to behavioral adjustment.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57553
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV