• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Acu-roku kustību koordinācijas pilnveidošana 5-6 gadus veciem bērniem tehnoloģiju mācību jomā

Thumbnail
View/Open
299-85511-Lacite_Jelena_jn19020.pdf (1.387Mb)
Author
Lācīte, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs “Acu - roku kustību koordinācijas pilnveidošana 5 – 6 gadus veciem bērniem tehnoloģiju mācību jomā” izstrādāts ar mērķi teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt, kā tehnoloģijas mācību jomas satura realizācijas procesā ir sekmējama 5-6 gadus vecu bērnu acu roku koordinācija. Darba teorētiskajā daļā analizēts acu-roku kustību koordinācijas jēdziens un nozīme pirmsskolas vecuma bērnu sagatavošanas skolai kontekstā, balstoties uz jaunākajiem zinātniskajiem pētījumiem. Aplūkots tehnoloģiju mācību jomas saturs un metodes, izmantojot Skola2030 metodiskās izstrādes. Empīriskajā daļā analizēta 14 piecgadīgu bērnu roku-acu kustību koordinācijas attīstību tehnoloģiju mācību jomā, atklāts pedagoģiskais process, kas ļāvis pilnveidot roku-acu kustību koordināciju, balstoties uz bērnu darbu analīzi un pedagoģiskos vērojumos gūtajām atziņām. Empīriskā pētījuma rezultāti ļauj apstiprināt hipotēzi: ikdienas pedagoģiskajā procesā iekļaujot uzdevumus, kas saistīti ar praktiski pielietojamu lietu izgatavošanu no papīra, tekstīlijām, otrreizēji izmantojamiem materiāliem un dabas materiāliem, bērnu roku-acu kustību koordinācija tiks veiksmīgi attīstīta, gatavojot roku rakstītprasmes apguvei. Darba noslēgumā ir izstrādāti īsi ieteikumi pirmsskolas skolotājiem, kas piešķir papildus nozīmīgumu pētnieciskajam darbam. Darba apjoms: 48 lpp., ietver 19 attēlus, 5 tabulas, izmantotas 53 literatūras vienības, pievienoti 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: acu-roku kustību koordinācija, 5-6 gadu vecums, tehnoloģiju mācību joma, pirmsskolas pedagoģiskais process, rokas gatavošana rakstītprasmes apguvei.
 
The qualification work “Improvement of eye-hand movement coordination for 5-6 year old children in the field of technology training” has been developed with the aim to theoretically find out and practically test how the eye-hand coordination of 5-6 year old children should be promoted in the process of technology content implementation. The theoretical part of the work analyzes the concept and significance of eye-hand movement coordination in the context of preparing preschool children for school, based on the latest scientific research. The content and methods of the field of technology study using the methodological development of Skola2030 are considered. The empirical part analyzes the development of coordination of hand-eye movements of 14 five-year-old children in the field of technology training, reveals the pedagogical process, which has allowed to improve the coordination of hand-eye movements based on the analysis of children's work and pedagogical observations. The results of the empirical research allow to confirm the hypothesis: by including tasks related to the production of practical items from paper, textiles, recyclable materials and natural materials in the daily pedagogical process, the coordination of children's hand-eye movements will be successfully developed in preparation for handwriting. At the end of the work, short recommendations for pre-school teachers are developed, which give additional importance to the research work. Scope of work: 48 pages, includes 19 figures, 5 tables, used 53 literature items, 5 appendices added. Keywords: coordination of eye-hand movements, 5-6 years of age, field of technology, pre-school pedagogical process, preparation of hands for acquisition of writing skills.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57556
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV