5 – 6 gadus vecu bērnu valodas pilnveidošana, izmantojot didaktiskās rotaļas
Автор
Ļeonova, Anžela
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Aizporiete, Ineta
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums: 5 – 6 gadus vecu bērnu valodas pilnveidošana, izmantojot didaktiskās rotaļas Darba autors: Anžela Ļeonova Darba zinātniskais vadītājs: Mag.paed. Ineta Aizporiete Darba saturs: darbs sastāv no 34 lpp., 3 attēliem, 5 tabulām, 2 pielikumiem, analizēti 32 literatūras avoti. Pētījuma mērķis: pētīt valodas pilnveidošanas iespējas, izmantojot didaktiskās rotaļas. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz Z.Anspokas (2011), D.Augstkalnes (2009), D.Dzinteres (2009), Ē.Kalvāna (2018), K.Hansenas, R.Kaufmanes (2002), T.Edena (2008), I.Udaļcovas (1983), R.Kaņepējas (2003, 2012), G.Ļubinas (2007), Dž.Brunnera (1987), N.Gubanovas (2006) atziņām. Teorētiskajā daļā analizēti aktuāli jautājumi par valodu un valodas attīstīšanu pirmsskolā, didaktisko rotaļu saturu un valodas pilnveidošanas iespējām, izmantojot didaktiskās rotaļas. Pētītas 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības. Pētījuma empīriskajā daļā veikt pētījums par 5 – 6 gadus vecu bērnu valodas pilnveidošanu, ņemot vērā bērnu attīstības īpatnības, individuālās iezīmes, intereses un vajadzības. Pamatojoties uz pedagoģiskās novērošanas un pedagoģiskās izmēģinājum darbības rezultātiem, izstrādāta didaktisko rotaļu kopa 5 - 6 gadus vecu bērnu valodas pilnveidošanai pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Secināts, ka pirmsskolas izglītības pedagogiem ir mērķtiecīgi jāatlasa didaktiskās rotaļas valodas attīstības sekmēšanai, ņemot vērā bērnu attīstības īpatnības, individuālās iezīmes un intereses. Title of work : “Improving the language og a 5-6 year old child using didactic games” Author of the work : Anžela Ļeonova Scientific head of work: Mag. Paed. Ineta Aizporiete Work content: The work consists of 34 pages, 3 pictures, 5 tables, 2 attachments, 32 sources of literature analyzed. Purpose of the study: explore language development opportunities through didactic games. The theoretical part of the study is based on Z.Anspokas (2011), D.Augstkalnes (2009), D.Dzinteres (2009), Ē.Kalvāna (2018), K.Hansenas, R.Kaufmanes (2002), T.Edena (2008), I.Udaļcovas (1983), R.Kaņepējas (2003, 2012), G.Ļubinas (2007), Dž.Brunnera (1987), N.Gubanovas (2006). The theoretical part analyses topical questions about language and languages development in preschool, didactic contect and language developmet through didactic games. Special features of children aged 5-6 years have been studied. In the empirical part of the study, carry out a study on the development of the language of children aged 5- 6 years, taking into account the specific characteristics, individual characteristics, interests and needs of children. Based on the results of pedagogical observation an pedagogical testing, development of the language of children aged 5-6 years has been developed in the teaching process in the pre-school. It is concluded that pre-primary education educators should target didactic games to promote language development, taking into account the specific characteristics, individual characteristics an interests of child development.