Valodu mācību jomas apguve pirmsskolas izglītības 2. posmā, integrējot literatūru
Автор
Treilone, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba temats ir “valodu mācību jomu apguve pirmsskolas izglītības 2. posmā, integrējot literatūru”. Darba mērķis: pētīt valodu mācību jomas apguvi pirmsskolas izglītības 2. posmā, integrējot literatūru. Izmantotās metodes pētījuma veikšanai: literatūras analīze, bērnu novērošana, izmēģinājuma darbība, iegūto rezultātu analīze. Teorētiskā daļa sevī ietver literatūras analīzi par bērnu valodas attīstību, psiholoģiski pedagoģisko raksturojumu, valodu jomas un literatūras apguvi pirmsskolas programmā, kā arī valodas un literatūras integrācijas iespējām. Empīriskajā daļā iekļauti novērojumi un to analīze par bērnu valodas prasmēm pirms un pēc izmēģinājuma darbības, kuras laikā tika izstrādātas metodes valodas prasmju apguvei, integrējot literatūru. Diplomdarbs ietver ievadu, trīs nodaļas, nobeigumu, izmantoto literatūras sarakstu, 7 tabulas, 9 pielikumus, 49 lapas neietverot pielikumus. Atslēgvārdi: bērna valoda, attīstība, valodu joma, integrācija, literatūra The subject of the diploma is “Learning the content of language learning in the 2nd phase of preschool education by integrating literature”. Objective of work: to study language in the 2nd phase of preschool education by integrating literature. Methods used of conducting the study: literature analysis, pedagogical observation, pilot operation, analysis of results obtained. The theoretical part includes an analysis of literature on the developments of the language of children, psychologically pedagogical characteristics, language areas literature learning in the preschool programme, as well as the possibilities for language and literature integration. The empirical section includes observation and their analysis on children's language skills before and after a pilot operation, during which methods were developed to integrate literature into language skills. The diploma includes the introduction, three chapters, the literature list used, 7 tables, 9 appendix, 49 pages not including appendix. Keywords: children’s language, development, language, integration, literature