Show simple item record

dc.contributor.advisorLaganovska, Egija
dc.contributor.authorKlišāne, Maija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:58Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:58Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85546
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57576
dc.description.abstractDiplomdarba “Kritiskās domāšanas pieeja latviešu valodas mācīšanas procesā 4.klasei skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem ” mērķis ir izpētīt kritiskās domāšanas pieeju, kritiskās domāšanas metodes un metodiskos paņēmienus, pielāgot tos darbam ar skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem un izstrādāt uzdevumu kopumu latviešu valodas mācību stundām 4. klasē, un pārbaudīt to praksē. Pētījuma aktualitāti nosaka kompetenču izglītības ieviešana visās Latvijas skolās. Darba teorētiskajā daļā tika izpētīta un analizēta pedagoģiskā, psiholoģiskā un zinātniskā literatūra par kritiskā domāšanas jēdzienu, tā aktualitāti izglītības sistēmā Latvijā, kritiskās domāšanas metožu daudzveidību pedagoģiskajā procesā. Empīriskajā daļā tika veikts pētījums, kura mērķis bija noskaidrot skolēnu, skolotāju un vecāku domas par to, kas ir kritiskā domāšana, kritiskās domāšanas nozīmi bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem attīstībā. Tika veikta kritiskās domāšanas metožu aprobācija, to pielāgošana mācību procesā ar bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Diplomdarba ietvaros tika analizēta pieejamā mācību literatūra, tā pielāgota kritiskās domāšanas pieejai un bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Diplomdarbā ir ievads, sešas nodaļas, sešas apakšnodaļas, nobeigums, literatūras saraksts sastāv no 42 avotiem, 15 pielikumi. Atslēgas vārdi: kritiskā domāšana, bērni ar garīgās attīstības traucējumiem, domāšana, caurviju prasmes.
dc.description.abstractThe aim of the diploma thesis “Critical Thinking Approach in the Latvian Language Teaching Process for 4th Grade Students with Mental Disabilities” is to study the critical thinking approach, critical thinking methods and methodological techniques, adapt them to work with students with mental disabilities and develop a set of tasks for the Latvian language lessons in the 4th class and test it in practice. The topicality of the research is determined by the introduction of competence education in all Latvian schools. In the theoretical part of the dissertation the pedagogical, psychological and scientific literature on the concept of critical thinking, its topicality in the education system in Latvia, the diversity of critical thinking methods in the pedagogical process was researched and analyzed. In the empirical part, a study was conducted to find out the thoughts of students, teachers and parents about what critical thinking was, the role of critical thinking in the development of children with intellectual disabilities. Approbation of critical thinking methods was performed, their adaptation in the learning process with children with mental disabilities. Within the framework of the diploma thesis, the available study literature was analyzed, it was adapted to the approach of critical thinking and children with mental disabilities. The thesis has an introduction, six chapters, six subchapters, conclusion, bibliography consists of 42 sources, 15 appendices. Keywords: critical thinking, children with intellectual disabilities, thinking, cross-cutting skills.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectKritiskā domāšana
dc.subjectBērni ar garīgās attīstības traucējumiem
dc.subjectdomāšana
dc.subjectcaurviju prasmes
dc.titleKritiskās domāšanas pieeja latviešu valodas mācīšanas procesā 4.klasei skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem
dc.title.alternativeCritical thinking approach in the teaching process of the Latvian language for 4th grade students with mental disabilities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record