Piemērotākās programmēšanas valodas valsts pamatizglītības standartu nodrošināšanā
Author
Gudmons, Egils
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 42 lapām. Tas satur 12 attēlus un 8 tabulas. Tas sastāv no ievada, 3 nodaļām un nobeiguma ar secinājumiem. Literatūras sarakstā ir 46 nosaukumi un 3 pielikumiem. Darba mērķis izvērtēt un izdarīt secinājumus par piemērotāko programmēšanas valodu pamatizglītības standartu nodrošināšanai. Izanalizējot darba tirgu ir secināms, ka pamatizglītības nodrošināšanai, tiek izmantotas valodas, kas nav pieprasītas darba tirgū un tām programmēšanas algoritmi un pieejas atšķiras no darba tirgū pieprasītajam valodām. Autora ieskatos Python programmēšanas valoda būtu piemērotākā realizējot pamatizglītības programmu, jo Python ir augsta līmeņa atvērtā koda programmēšanas valoda ar vienkāršu sintaksi un plašu bibliotēku klāstu salīdzinājumā ar citām programmēšanas valodām. The bachelor's thesis is written in Latvian on 42 pages. It contains 12 pictures and 26 tables. It consists of an introductory, 3 chapters and a conclusion with conclusions. The bibliography contains 48 titles and 3 appendices. The aim of the work is to evaluate and provision about the most appropriate programming language for ensuring basic education standards. Analyzing the labour market, it can be concluded that for the provision of basic education, languages that are not in demand in the labour market are used and their programming algorithms and approaches differ from those in demand in the labour market. In the author's opinion, the Python programming language would be the most suitable for the implementation of the basic education program, because the Python is a high-level open-source programming language with a simple syntax and a wide range of libraries compared to other programming languages.