dc.contributor.advisor | Tūbele, Sarmīte | |
dc.contributor.author | Potjomkina, Juliana | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2022-05-27T12:29:59Z | |
dc.date.available | 2022-05-27T12:29:59Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | 85561 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57586 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba temats: “Informācijas tehnoloģijas izmantošana lasītprasmes pilnveidošanā sākumskolas skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību”. Diplomdarba mērķi: teorētiski izzināt un praktiski vērtēt bērnu lasītprasmju sekmēšanas iespējas sākumskolas izglītības posmā, izmantojot informācijas tehnoloģijas. Hipotēze: informācijas tehnoloģiju izmantošana pilnveido lasītprasmi skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamo attīstību. Diplomdarba uzdevumi: • Izzināt dažādu autoru atziņas par lasītprasmes pilnveidošanu • Veikt pedagoģisko izmēģinājuma darbību lasītprasmes pilnveidošanā sākumskolas vecumā, izmantojot informācijas tehnoloģijas. Teorētiski tiek izzināts un analizēts sākumskolas vecums, lai noskaidrotu attīstības likumsakarības. Tiek izzināta sākumskolas skolotāja un pieaugušā loma skolēna lasītprasmes procesa sekmēšanā. Praktiski tiek raksturoti 1. – 4. klases skolēni pēc noteiktiem lasītprasmju kritērijiem, vērtējot lasīšanas kļūdu skaitu, lasīšanas tempu un izpratni, informācijas tehnoloģiju lietošanas prasmes. Pedagoģiskā izmēģinājuma darbībā piedalās 14 sākumskolas skolēni. Pedagoģiskā izmēģinājuma darbībā tiek apkopota tabulās un attēlos, kas atspoguļo iegūtos datus. Veicinot lasītprasmju pilnveidošanu sākumskolas skolēniem, tika izmantotas informācijas tehnoloģijas – dators, planšetdators, datorprogrammas, aplikācijas. Darba apjoms 75 lapaspuses, darbā ir 11 tabulas un 19 attēli. Izmantotās literatūras un avotu skaits ir 49. Diplomdarbam pievienoti 3 pielikumi. | |
dc.description.abstract | Diploma topic: “Use of information tehnologies in the improvement of reading skills for primary school students with insufficient development of the language system”. The objectives of the diploma: to explore, in theory, and to assess practical ways of p romoting children's reading skills in the primary school through information technologies. Hypothesis: the use of information technologies enhances reading skills for pupils wi th insufficient development of the language system. Tasks of diploma: • Learn the lessons of different authors on improving reading literacy • undertake pedagogical testing activities to improve reading literacy at primary scho ol using information technologies. In theory, the primary school age is being studied and analysed in order to identify de velopment relationships. The role of primary school teacher and adult in promoting the school literacy process is being studied. In practice, students in classes 1 to 4 are described according to certain criteria for re ading skills, assessing the number of reading errors, reading rate and understanding, informati on technology usage skills. 14 primary school pupils participate in teaching pilot activities. The pedagogical pilot operation shall be compiled in tables and images reflecting the data obtained. Information technologies, such as computer, tablet, computer programs, applications, were used to promote the development of reading skills for primary school students. 75 pages of work, 11 tables and 19 pictures at work. The number of authorities and s ources used is 49. 3 attachments are attached to the diploma. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Skolas pedagoģija | |
dc.subject | lasītprasme | |
dc.subject | sākumskola | |
dc.subject | valodas sistēmas nepietiekamā attīstība | |
dc.subject | informācijas tehnoloģijas | |
dc.title | Informācijas tehnoloģijas izmantošana lasītprasmes pilnveidošanā sākumskolas skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību | |
dc.title.alternative | Use of information tehnologies in the improvement of reading skills for primary school students with insufficient development of the language system | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |