Show simple item record

dc.contributor.advisorKaļķe, Baiba
dc.contributor.authorHarisova, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:30:00Z
dc.date.available2022-05-27T12:30:00Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85569
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57594
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma ir “Divskaņu izrunas sekmēšana latviešu valodā 5 – 6 gadus veciem mazākumtautību bērniem pirmsskolas izglītības iestādē”. Darba mērķis ir izpētīt un praktiski pielietot metodes un metodiskos materiālus, ar kuru palīdzību pedagogi var sekmēt divskaņu izrunu 5 – 6 gadus veciem mazākumtautību bērniem. Darbā izmantoti literatūras un elektroniskie informācijas avoti, ar kuru palīdzību tika analizēti teorētiskie aspekti par 5 – 6 gadus vecu bērnu vecumposma iezīmēm, to valodas apguvi, kā tiek apgūta latviešu valoda pirmsskolas izglītības iestādēs un tika atrastas metodes, ar kuru palīdzību var sekmēt divskaņu izrunu latviešu valodā. Darba teorētiskajā daļā ir veikta avotu un literatūras analīze, aprakstot 5 – 6 gadus vecu bērnu personības attīstības raksturojumu, latviešu valodas apguvi mazākumtautību bērniem pirmsskolas izglītības iestādē, 5 – 6 gadus vecu bērnu valodas attīstības raksturojumu, cēloņus nepareizai divskaņu izrunai 5 – 6 gadus veciem bērniem, metodiskos paņēmienus divskaņu izrunas sekmēšanai 5 – 6 gadus veciem mazākumtautību bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Darba praktiskajā daļā ir izmantoti dažādi metodiskie paņēmieni divskaņu izrunas sekmēšanai latviešu valodā. Izmantojot dažādus metodiskos paņēmienus, tika veikta arī pedagoģiskā novērošana, lai izprastu, kuri metodiskie paņēmieni sekmē divskaņu izrunu latviešu valodā. Darbs sastāv no 3 nodaļām un 8 apakšnodaļām, 31 pielikuma, kopā veidojot 85 lappuses. Atslēgvārdi : Bilingvālā izglītība, mazākumtautību bērni, divskaņu izruna.
dc.description.abstractThe topic of the qualification paper is “Promotion of two-vowel pronunciation in Latvian for 5 – 6-year-old minority children in a pre-school educational institution”. The aim of the work is to study and practically apply methods and methodological materials, with the help of which teachers can promote the two-vowel pronunciation of 5 – 6-year-old minority children. Literature and electronic information sources were used in the work, with the help of which the theoretical aspects of the age characteristics of 5–6-year-old children, the acquisition of the Latvian language in pre-school educational institutions were analyzed and methods were found to promote two-vowel pronunciation in Latvian. language. In the theoretical part of the work, the analysis of sources and literature is performed, describing the characteristic development of 5–6-year-old children, Latvian language acquisition for minority children in preschool, characteristic of 5–6-year-old language development, causes of mispronunciation in 5–6-year-old children, methodological techniques for the promotion of two - vowel pronunciation for 5–6-year-old minority children in a preschool educational institution. In the practical part of the work, various methodological techniques have been used to promote two-vowel pronunciation in the Latvian language. Using various methodological techniques, pedagogical observation was also carried out to understand which methodological techniques promote diphthong pronunciation in the Latvian language. The work consists of 3 chapters and 8 subsections, 31 appendices, making a total of 85 pages. Keywords: Bilingual education, minority children, consonant pronunciation
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectBilingvālā izglītība
dc.subjectMazākumtautību bērni
dc.subjectDivskaņu izruna
dc.subjectLatviešu valoda
dc.titleDivskaņu izrunas sekmēšana latviešu valodā 5-6 gadus veciem mazākumtautību bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativePromotion of two-vowel pronunciation in Latvian for 5-6 year old minority children in a pre-school educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record