3 – 5 gadus vecu bērnu atmiņas veicināšana nodarbībās ar tautasdziesmām pirmsskolā
Author
Loce, Māra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba pētījums ir izstrādāts par tēmu “3 – 5 gadus vecu bērnu atmiņas veicināšana nodarbībās ar tautasdziesmām pirmsskolā”. Mērķis ir izpētīt vai izmantojot latviešu tautasdziesmas pedagoģiskajā procesā ar bērniem ir iespējams veicināt atmiņu. Pētījums sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās. Pētījuma teorētiskajā daļā tika apskatīta, analizēta un izpētīta literatūra par atmiņu, tās attīstību, tautasdziesmu saturs pirmsskolas vecuma bērniem. Darba pētījuma praktiskajā daļā aprakstīta izmantojamā metodoloģija, veikts pētāmās grupas apraksts un pētījuma norises apraksts. Izmantota nodarbība ar bērniem un veikta pedagoģiskā vērošana, kā arī izmantota pedagogu anketēšana. Praktiskajā daļā tika pētīts, kā ar tautasdziesmu palīdzību var veicināt bērnu atmiņas attīstību. Darba apjoms ir 45 lapas, 6 tabulas, 11attēli, 41 literatūras avoti Atslēgas vārdi: atmiņa, tautasdziesmas, bērni, pirmsskola. Research for the bachelor work is about “3 to 5 years old children memory stimulation by using folk songs in the preschool education”. The aim for this research is to find out if by using Latvian folk songs during the education process childrens memory will be stimulated. The research consists of two parts: teoretical and practical part. In the teoretical part I look up and analyse literature about memory and its development as well as I look at what folk songs are available for the preschool children. In the practical part I describ the used metodology and the research steps. I used lessons with children and pedagogical observations as well as I colected the survey answers from other teachers. In the practical part I look at howvfolk songs can stimulate the development of childrens memory Work volume is 45 pages, 6 tables, 11images, 41 literature sources. Key words: memory, folk songs, children, preschool.