• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3 - 4 gadīgu bērnu ģeometrisko figūru apguves veicināšana matemātikas rotaļās

Thumbnail
View/Open
299-85583-Bumbure_Daniela_db19070.pdf (898.7Kb)
Author
Bumbure, Daniela
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāma, Gatis
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Kursa darba tēma: 3-4 gadīgu bērnu ģeometrisko figūru apguves veicināšana matemātikas rotaļās. Kursa darba autors: Daniela Bumbure Pētījuma mērķis: izpētīt kā 3-4 gadu vecu bērnu matemātikas rotaļas veicina ģeometrisko figūru apguvi. Darba apjoms: 52 lappuses Darbs sastāv: ievada, 3 nodaļām, 8 apakšnodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta, pielikumiem. Pirmajā nodaļā analizēta rotaļnodarbību un ģeometrijas apguves raksturojums. Otrajā nodaļā analizēta iespējas 3-4 gadu vecu bērnu ģeometrisko figūru apguve matemātikas rotaļās. Trešajā nodaļā pedagoģisko paņēmienu aprobācija 3-4 gadīgu bērnu ģeometrisko figūru apguve matemātikas rotaļās
 
The title of qualification work: Promoting the acquisition of geometric shapes by children aged 3 to 4 in mathematics games The author of qualification work: Daniela Bumbure The aim of the qualification work: explore how math play for 3-4 year olds contributes to the learning of geometric figures. Workload: 52 pages The work consists of: introductory, 3 chapters, 8 subsections, conclusions, list of literature and sources, annexes. The first chapter analyses the characteristics of total classes and geometry acquisition. The second chapter analyses the acquisition of geometrical figures of children aged 3-4 years in math games. In the third chapter approbation of e pedagogical techniques in 3-4 year old geometric figures in mathematics games
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57603
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV