Show simple item record

dc.contributor.advisorMihno, Linda
dc.contributor.authorĒrgle, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:30:04Z
dc.date.available2022-05-27T12:30:04Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85635
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57626
dc.description.abstractMūsdienās pasaulē strauji turpina attīstīties informāciju tehnoloģijas un arvien vairāk viss apkārt tiek digitalizēts. Līdz ar to arī mainās cilvēkam nepieciešamās prasmes. Kā viena no jaunajām cilvēkam nepieciešamajām prasmēm ir digitālās prasmes. Jau skolas vecuma bērnam ir nozīmīgas šīs iemaņas, lai nākotnē spētu atrast darbavietu un varētu ne tikai pielietot digitālās tehnoloģijas, bet arī tās radīt un pilnveidot. Apzinot, ka digitālās prasmes ir iekļautas pie cilvēka pamatprasmēm, diplomdarba mērķis ir noskaidrot kādas ir skolēnu digitālās prasmes un kā, un ar kādiem digitāliem rīkiem tās ir iespējams pilnveidot matemātikas mācību stundās. Lasot un analizējot gan teorētisko literatūru, gan veicot pētījumu ir secināts, ka digitālās prasmes skolēnu vidū 5. klasē nav pietiekami augstas. Tādēļ šīs prasmes ir nepieciešams integrēt citos mācību priekšmetos. Darba ietvaros ir izstrādāti 11 mācību stundu plāni matemātikā 5.klasei, kuros iekļauti vairāki veidi kā pielietot digitālos rīkus, lai attīstītu skolēniem digitālās prasmes un metodiski ieteikumi kā pilnveidot digitālās prasmes.
dc.description.abstractIn today's world, information technology continues to evolve rapidly and everything around is increasingly being digitized. As a result, the skills a person needs are changing. Digital skills are one of the new skills a person needs. These skills are already important for a school-age child to be able to find a job in the future and not only to use digital technologies, but also to create and improve them. Knowing that digital skills are included in basic human skills, the aim of the diploma thesis is to find out what student's digital skills are and how and with what digital tools those are possible to improve in mathematics lessons. Reading and analyzing both the theoretical literature and the research, it has been concluded that digital skills are not high enough among students in the 5th grade. Therefore, these skills need to be integrated into other subjects. Within the framework of the work, 11 lesson plans in mathematics for the 5th grade have been developed, which include several ways to use digital tools to develop students' digital skills and methodological recommendations on how to improve digital skills.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectcaurviju prasmes
dc.subjectdigitālā pratība
dc.subjectmatemātika
dc.subject5.klase
dc.titleDigitālo prasmju pilnveides iespējas 5.klases matemātikas mācību stundās
dc.title.alternativeDigital proficiency enhancement possibilities in 5th grade Math lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record